استاندار کردستان مشارکت مردم در توسعه روستاها را امری حائز اهمیت دانست و گفت: باید روی مشارکت و همیاری مردم برای رفع برخی از نیازهای روستا حساب ویژه ای باز کرد و همه امر نباید توسط دولت انجام شود.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با محوریت توسعه روستایی با بیان این مطلب افزود: طی سالیان گذشته اقتصاد روستا مورد توجه جدی نبوده است وهمین امر ماندگاری در روستاها را با دشواری روبرو کرده است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب نظام خدمات و هزینه های بسیاری برای آبادانی روستاها انجام داد اضافه کرد: داشتن درآمد پایدار در افراد امید به آینده را ایجاد می کند و همین امر مردم را به ماندن در روستاها ترغیب می کند.

زاهدی نیازهای روستاییان و بخصوص قشر جوان را چند بعدی و همانند فضای شهرها ارزیابی کرد و افزود: باید تلاش شود که حداقل جاذبه های شهری در روستاها نیز ایجاد شود و در توسعه روستاها باید همه جوانب مد نظر قرار گیرد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بازگرداندن مالکیت زمین های روستایی به مردم را یکی از عوامل اصلی ماندگاری و دلبستگی مردم  دانست و اظهار کرد: وقتی مالکیت زمین ها عمومی باشد مردم برای حفظ و بقا و سرمایه گذاری در آن انگیزه ای نخواهند داشت.

وی مشارکت مردم در توسعه روستاها را امری حایز اهمیت دانست و گفت: باید روی مشارکت و همیاری مردم برای رفع برخی از نیازهای روستا حساب ویژه ای باز کرد و همه امر نباید توسط دولت انجام شود.

زاهدی در پایان خواستار شناسایی ساختمان های خالی دولتی در برخی از روستاها شد و گفت: از این ساختمانها می توان در راستای توسعه و رشد روستاها استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.