معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال ۴۰۳ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شد که از این میزان ۳۵۰ میلیارد تومان به بخش زراعت اختصاص دارد.

به گزارش ایلنا، محمد پیشداد در جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی با اشاره به راهکارهای مقابله با آتش سوزی در جنگل ها، مراتع و مزارع اظهار داشت: باتوجه به خشکی مراتع، و جنگلها امکان خطر آتش سوزی در هر لحظه وجود دارد باید نسبت به مقابله و مهار آتش سوزی اقدامات جدی انجام شود.

وی افزود: اطلاع رسانی دقیق و به موقع رسانه های استان، انجام آموزش به انجمن های زیست محیطی عامل مهم پیشگیری و اطفاء حریق است.

پیشداد با تاکید بر دستور کار دوم جلسه مبنی بر برسی راهکارهای اجرای بند((د)) امهال تسهیلات گفت: باتوجه به قانون بودجه سال ۹۵، اگر خساراتی به کشاورزان وارد شود در صورت مقروض بودن کشاورز به بانک وام آنها امهال شود .

وی خاطرنشان کرد: ضرورت توجه به وضعیت معیشتی کشاورزان به عنوان یک اولویت مد نظر است،  باید در راستای کاهش دغدغه کشاورزان نسبت به پرداخت خسارت ها اقدام کرد.

پیشداد یادآورشد: پرداخت خسارت به بیمه گذاران کشاورزی در استان کردستان از اهمیت ویژه ایی برخوردار است باید صندوق بیمه، گزینه ایی در راستای افزایش  درآمد کشاورزان ایجاد نماید .

وی تاکید کرد: ضرورت اهمیت امهال تسهیلات بهره برداران خسارت دیده به عنوان یک اولویت پیگیری شود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.