رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: بدون شناخت از خواسته ها و روحیات مردم نمی توان به راحتی درباره زمینه های تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار نظر کرد.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی زاده در جلسه مدیریت اجتماعی و فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان که در سنندج تشکیل شد، با اشاره به اینکه برداشت های متفاوتی از موضوعات مربوط با امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مطرح می شود، اظهار داشت: برخی ها بر اساس سلایق و برداشت های شخصی این فریضتین را تبیین می کنند که این خود منکر است.

وی افزود: بدون شناخت از خواسته ها و روحیات مردم نمی توان به راحتی در مورد زمینه های تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار نظر کرد و باید نگرش های اجتماعی و ملاحظات و روحیات فرهنگی و اجتماعی مردم را مدنظر داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با تاکید بر اینکه نباید مصادیق معروف و منکر را در موضوعاتی مانند حجاب و پوشش و نحوه برگزاری جشن ها و ... خلاصه کرد، گفت: سو استفاده از اموال دولتی و معطل ماندن امورات مردم بخاطر سهل انگاری دستگاه ها از مصادیق بارز منکر است.

به گفته نصراللهی زاده نمی توان فضای فرهنگی جامعه را در تبیین و تحقق فریضتین امر به معروف و نهی از منکر نادیده گرفت بلکه همه ما بعنوان مدیر در قبال مشکلات و معضلات مردم مسئولیت داریم و با هم اندیشی و همفکری میان دستگاه های فرهنگی و اجرایی می توانیم در روند پیشگیری از بروز معضلات موثر باشیم.

وی خاطر نشان کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و هم اندیشی صحیح دستگاه های متولی در این زمینه می تواند محور برنامه های مدیریت اجتماعی و فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان افزود: سالانه میلیاردها تومان پول هزینه می شود اما آیا واقعا توانسته ایم در کنار این هزینه ها شرایط رشد فضایل اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی را در جامعه فراهم کنیم یا صرفاً به رفتارها و اعمال بازدارنده متوسل شده ایم؟

نصراللهی زاده با اشاره به این نکته که بخش عمده ای از نواحی منفصل و مناطق شهری در سنندج و سایر شهرستان های استان از داشتن مراکز فرهنگی، تفریحی و  ورزشی محروم هستند، گفت: در شرایطی که ما زمینه تعالی اخلاق و فرهنگ و سلامت افراد را فراهم نکنیم توسل و اتکا صرف به اقدامات بازدارنده و فیزیکی معضلات را نه تنها حل نمی کند بلکه آنها را پیچیده تر نیز می کند.

وی استفاده غیرمجاز خودرو و اموال دولتی را در ساعات غیر اداری از مصادیق منکر عنوان کرد و گفت: در حالی که ما فقط منکرات عیان در میان مردم را می بینیم گاهی منکرات بدتری در سیستم های اداری دیده می شود که موجب نارضایتی مردم می شود.

مدیر فرهنگی و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان هزینه تراشی برای مردم و از حساب بیت المال را یکی دیگر از مواردی دانست که باید بعنوان منکر در سیستم های اداری بدان توجه شود و اسراف و زیاده روی را رفتار خلاف شئون اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.