مدیرکل گمرکات کردستان با بیان اینکه شاه کلید رونق اقتصادی مرز کردستان تعامل است، گفت: همکاری های مستمر کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق زمینه رونق فعالیت های تجاری را فراهم می کند.

به گزارش ایلنا، بختیار رحمانی پور در نشست مرزی مسئولان کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق که با هدف رفع مشکلات تجاری در گمرک باشماق عراق برگزار شد، افزود: گمرک به عنوان مهمترین سازمان اثرگذار در روند تجارت بین المللی و ارتباط مستقیم توسعه اقتصادی کشور با فعالیت گمرک نقش مهمی را ایفا می کند.

وی اظهار داشت: با استقرار سامانه جامع امور گمرکی در همه گمرکات کشور می توان شاهد کاهش چشمگیر زمان انجام تشریفات گمرکی بود.

رحمانی پور عنوان کرد: برگزاری جلسات مشترک مستمر سبب کاهش مشکلات تجار و بازرگانان ، شرکت های حمل و نقل، تعامل بیشتر و رونق فعالیتهای تجاری و مسافری دو سوی مرز شود.

در  این دیدار، نظر به اینکه یکی از مباحث مورد طرح در نشست قبلی در مرز باشماق موضوع استفاده از تصاویر اسکن، باسکول و اسناد مشترک بود، از دستگاه ایکس ری و چگونگی اسکن کامیونها بازدید به عمل آمد و چگونگی  انتقال تصاویر اسکن شده به گمرک باشماق مورد بررسی قرار گرفت .

از دیگر مباحث طرح شده در این نشست، هماهنگی در تنظیم ساعات ورود و خروج کامیونها، رفع مشکل تخلیه و بارگیری کالا که سابقا به جای بارگیری هر کامیون ایرانی  به یک کامیون عراقی، کالا پس از تخلیه به چند کامیون عراقی بارگیری می شد که نهایتا منجر به افزایش قیمت تمام شده کالاهای صادراتی می گردید، همچنین پیگیری و رفع مشکلات رانندگان ایرانی در پارکینگ طرف  عراق و... بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.