به گزارش خبرنگار ایرنا، لیلا آژیر روز پنجشنبه در بازدید از کانون بانوان فرمانداری بانه در جمع بانوان این شهر افزود: کارگاه های آموزشی توان افزایی و ارتقاء تاب آوری زنان و خانواده برای خانواده ها برگزار می شود اما مردان برای حضور در این کارگاه ها تمایلی ندارند.
وی نبود مردان را در کارگاه های ارتقاء تاب آوری خانواده را یکی از نقاط ضعف این کارگاه ها دانست و اظهار کرد: بحث تاب آوری تنها به زنان ارتباط ندارد و اگر بخواهیم مردان را آموزش دهیم با سختی ها و مسائلی مواجه هستیم و امیدواریم مردان هم پا به پای زنان در کارگاه ها حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد: باید کارگاه ها برای تعداد مشخصی از افراد به مدت 10 کارگاه هشت ساعت برگزار شود در واقع افراد شرکت کننده در این کارگاه ها باید به مدت 80 ساعت آموزش ببینند.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی طرح ملی توان افزایی و ارتقاء تاب آوری بانوان و خانواده گفت: سال گذشته استان کردستان و 12 استان دیگر در کشور برای اجرای طرح تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده به صورت پایلوت انتخاب شدند که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.
آژیر اظهار کرد: همزمان با کارگاه های تاب آوری زنان و خانواده و فرزندپروری که در بانه برگزار می شود در سایر شهرهای استان این کارگاه ها برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در سال گذشته بیشتر زنان آسیب دیده، آسیب پذیر یا در معرض آسیب را برای حضور در این کارگاه ها انتخاب کردیم و بیشتر حاشیه شهرها و مناطق روستایی را پوشش دادیم.
مدیر کل امور بانوان استانداری گفت: بازخوردهایی که به شهیندخت ملاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گزارش شد منجر به این شده تفاهم نامه همکاری بین سازمان هلال احمر کشور و معاونت زنان در مورد ارتقاء تاب آوری خانواده ها منعقد شود.
وی به ضرورت برگزاری کارگاه های تاب آوری زنان و خانواده اشاره کرد و افزود: میزان صبر، تحمل و بردباری خانواده ها کاهش یافته و کشور ما حرف اول را در بحث افسردگی، خودسوزی و خودکشی زنان در دنیا می زند و ایران یکی از کشورهای عصبانی ترین کشورهای دنیا است.
وی اظهار کرد: یکی از بحث های مهم تاب آوری بحث شوک های مهم زندگی مانند فوت همسر، فرزندان والدین، سیل و زلزله است که این مهم در کارگاه های تاب آوری زنان و خانواده اهمیت ویژه ای دارد.
آژیر افزود: بسیاری از تعارضات خانواده بر سر اختلاف سلیقه های کوچک است و اگر این موضوع به شیوه صحیح مدیریت شود بسیاری از اختلافات خانوادگی رفع و طلاق زوجین به حداقل می رسد.
مدیر کل امور بانوان استانداری از 2 طرح کارآفرینی بانوان تولید نان های سنتی و محلی که برای تعدادی از بانوان ایجاد اشتغال کرده است بازدید کرد.
بانه با 116 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار:زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:

@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.