به گزارش ایرنا، پرویز کولانی روز چهارشنبه در نشست شورای کشاورزی در فرمانداری قروه افزود: باید کشاورزان را به این سمت سوق داد چرا که هدف کشاورزی نباید صرف تامین غذا باشد.
وی اظهار کرد: توجه به صنایع تبدیلی، افزایش راندمان، بهره وری، تولید، علمی کردن بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال توسعه را به همراه دارد اما چون این عوامل در گذشته نبوده انگیزه ای برای کشاورز باقی نمانده است.
وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های مهم استان و شهرستان بخش کشاورزی است افزود: در این شهرستان کشاورزی به صورت چشمگیری به عنوان اشتغال عمومی و درآمد عمومی مطرح است.
فرماندار قروه با اشاره به ظرفیت های خدادای آب و زمین های کشاورزی گفت: کشاورزی باید با محوریت بهره وری مورد استفاده قرار گیرد و کشاورزی سنتی از حالت غیر علمی به کشاورزی علمی با بهره وری بالا تبدیل شود.
وی اضافه کرد: بخش کشاورزی از لحاظ منابع آبی نیاز به مدیریت درست و کنترل مصرف دارد که باید در دستور کار مسئولان و تشکل ها قرار گیرد تا با آگاهی کشاورزان کمک موثری در حفظ منابع آبی و تقویت بخش کشاورزی شود.
کولانی با اشاره به اینکه در نگاه سنتی این دید وجود دارد که در نبود آب در چند سال آینده کشاورزی تعطیل می شود گفت: در عصر امروز این نگاه، نگاه مثبت و کارسازی نیست بلکه با مدیریت می توان راندمان و بهره وری را بالا برد.
به گفته وی استفاده بهینه و حفظ وضعیت موجود را باید در دستور کار قرار داد و کشاورز در این زمینه نقش مهمی دارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان قروه جزء دشت های ممنوعه است برداشت آب و منابع آبی باید به شدت مدیریت و کنترل شود.
کولانی افزود: از نیازمندی های کشاورزان صندوق بیمه حمایت از کشاورزان و بانک است و با توجه به اینکه درآمد مردم این شهرستان بیشتر در بخش کشاورزی است باید به این امر رسیدگی شود.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.