سید احسن علوی نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف تصفیه خانه فاضلاب سنندج بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، در این بازدید، مهندس محمدحسین محمدی مدیرعامل و معاونین شرکت آبفا نیز حضور داشتند.

در ابتدای این بازدید، مدیرعامل آبفا کردستان، گزارشی از نحوه فعالیت و عملکرد تصفیه خانه فاضلاب سنندج ارائه داد و ظرفیت‌ها و همچنین نیازهای این مجموعه برای ارتقای خدمات رسانی را تشریح کرد.

علوی نماینده مردم کردستان در مجلس هم گفت: مدیریت آبفا استان درخواستی برای تأمین اعتبار پروژه‌های خود را آماده کند تا انشاالله بتوانیم از محل اسناد خزانه اسلامی، مبلغی برای این طرحها دریافت کنیم.

وی در ادامه آبفا کردستان را سیستمی کاملا موفق دانست و با بیان اینکه کارهای اساسی در این مجموعه صورت گرفته است، گفت: برخی شایعات در مورد کیفیت آب شرب شهر سنندج گاهی در جامعه مطرح می شود که برای جلوگیری از انتشار آنها اطلاع رسانی دقیق از طریق رسانه های مختلف باید در دستور کار قرار بگیرد.

علوی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب تأکید کرد و این مسئله را ضامن اجرای موفق و کامل طرح‌ها دانست.

مدیرعامل آبفا کردستان هم با بیان اینکه استانداردهای موردنیاز برای آب آشامیدنی در شهر سنندج و کل استان همواره رعایت می شود، تصریح کرد: کیفیت آب نیز به صورت مستمر و دائمی مورد پایش قرار می‌گیرد.

 محمدی با یادآوری وجود آزمایشگاه مرجع مجهز در سنندج، خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه به عنوان یک برند در کل کشور عمل می کند و حتی موفق شده بدون استفاده از خدمات مشاور، گواهی استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ را دریافت کند و هم اکنون از سایر استانها هم نمونه ها برای انجام آزمایش به کردستان فرستاده می شود.

وی با تأکید بر اینکه آب شرب شهر سنندج هیچگونه مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: البته لازم است در این راستا اطلاع رسانی بیشتر و دقیقتری انجام شود.

 محمدی در ادامه با بیان اینکه کمترین قیمت تمام شده آب در کل کشور مربوط به کردستان است، گفت: اما تنها ۳۰ درصد بهای تمام شده از مشترکن دریافت می شود که این موضوع موجب شده تا شرکت آبفا زیانده باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان خواستار حل و فصل این مشکل به صورت کلان و در سطح کشور شد و گفت: وجود شبکه های فرسوده آب و اعتبارات عمرانی اندک هم از دیگر مشکلاتی است که آبفا را در امر خدمات رسانی با چالش مواجه می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.