به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرسول شیخی زاده روز سه شنبه در دیدار با مدیرعامل شعب بانک ملت استان در سنندج، افزود: نظارت مهم ترین فعالیت این نهاد بعد از ایجاد اشتغال برای مجریان طرح های اشتغال است.
وی اظهار کرد: از دیگر فعالیتهایی که این نهاد با هدف حمایت از طرح های اشتغال ایجاد شده انجام می دهد کمک به بازار فروش مددجویان تحت حمایت است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه بیان کرد: سال گذشته 310 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده اشتغال از محل اعتبارات بانکی به استان، جذب و مورد استفاده قرار گرفت.
وی افزود: امسال نیز 650 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بانکی به اشتغال مددجویان استان اختصاص داده شده است که امید می رود با همکاری بانک های عامل این میزان اعتبار جذب و مورد استفاده قرار گیرد.
شیخی زاده اظهار کرد: اعتبارات اختصاص داده شده به بانک ملت استان در سال گذشته 47 میلیارد ریال بود، که این رقم در سال جاری به بیش از 110 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه گردش حساب اکرام ایتام و پرداخت های حامیان و خیران از طریق بانک ملت انجام می شود، ساماندهی و تسهیل در این پرداخت ها از طریق بانک ملت در جهت حمایت از ایتام نیازمند را ضروری بیان کرد.
مدیر عامل امور شعب بانک ملت استان کردستان نیز با اشاره به اینکه ارائه خدمات اجتماعی از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه یکی از اعتقادات مدیران و کارکنان این بانک است، عنوان کرد: کمک به اشتغال و پرداخت تسهیلات مختلف کارگشایی از طریق این بانک با هدف حمایت از اقشار نیازمند جامعه انجام می شود.
امرالله رخشان همچنین با اشاره به وجود مشکلات بیکاری به عنوان یکی از دغدغه های اصلی در استان و عواقب ناشی از آن، افزود: ایجاد اشتغال واقعی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و نظارت بر طرح های ایجاد شده باعث احساس مسئولیت بیشتر بانک ها در زمینه کمک به اشتغال نیازمندان شده است.
وی با بیان اینکه کار در کمیته امداد امام خمینی(ره) و خدمت رسانی به اقشار ضعیف جامعه مقدس و ارزشمند است، گفت: این بانک آمادگی همکاری در زمینه کمک به نیازمندان از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است.
هم اکنون 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.