حسین آفا عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری 600 میلیارد ریال تسهیلات با سود 15 درصد در اختیار این اداره کل قرار گرفته که تمامی زارعان و باغداران می توانند برای استفاده از این تسهیلات و افزایش ضریب مکانیزاسیون باغی به اداره های جهادکشاورزی مراجعه کنند.
وی با اشاره در حال حاضر 26 هزارو 623 دستگاه انواع تراکتور در کردستان موجود است افزود: علاوه بر انواع تراکتور 997 دستگاه انواع کمباین،530 دستگاه تیلر باغی در کردستان موجود است که این ادوات ضریب مکانیزاسیون استان را به 2 اسب بخار در هر هکتار رسانده است.
به گفته وی، درجه مکانیزاسیون غلات در مرحله تهیه زمین در کردستان 100 درصد بوده و در طول سال زراعی حدود 100میلیون لیتر سوخت برای ادوات کشاورزی مصرف شده است.
وی ادامه داد: در حوزه زراعی استان نیز درجه مکانیزاسیون در مرحله کاشت 98 درصد، داشت 60 درصد و برداشت با کمباین 95 درصد است.
استان کردستان به دلیل داشتن مزارع مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه چهارم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده / **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.