به گزارش ایرنا، سید محسن علوی، روز دوشنبه در شورای اداری کردستان که با حضور زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد افزود: 122 مورد شغل در بخش صنایع دستی و 81 مورد نیز در حوزه گردشگری سه روستای نوره، پالنگان و سلین ایجاد می شود.
به گفته وی، روستاهای هدف گردشگری برای نخستین بار در سال 85 در دولت نهم توصیب شده است که تا کنون اجرایی نشده بود و اما با توجه های ویژه دولت یازدهم اجرای این طرح در 500 روستا هدف گذاری شده که امسال در 76 روستای کشور اجرا می شود.
وی افزود: این اقدام برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و عزم دولت در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و بالا بردن ظرفیت تولید روستایی در راستای اشتغالزایی و ایجاد امنیت پایدار اجرا می شود.
وی اجرای یک باب هتل یک ستاره با ظرفیت 50 تخت توسط بخش خصوصی با اعطای تسهیلات، یک فقره مجوز خانه مسافر و ثبت نام 30 نفر دیگر، امضای تفاهم نامه با حمایت صندوق توسعه کارآفرینی برای اعطای تسهیلات و طراحی طرح گردشگری آب سد داریان از اقدامات انجام یافته در روستای سلین است.
وی گفت: همچنین ادامه تکمیل طرح ثبت جهانی منطقه تاریخی اورامان در سه شهرستان کامیاران، سنندج و سروآباد از دیگر اقدامات گردشگری مربوط به این روستا است که علاوه برآن 78 روستای دیگر را نیز شامل می شود.
علوی خدمات اجرا شده در روستای پالنگان کامیاران را نیز شامل انجام مطالعات راهبردی طرح ضربتی اشتغال و اجرای کارگاه های آموزشی صنایع دستی، راه‌اندازی شرکت خانه مسافر در روستای پالنگان، ساماندهی 20 خانه زیر نظر شرکت و ثبت نام از 20 نفر متقاضی برای پرداخت تسهیلات عنوان کرد.
به گفته وی، در روستای نوره نیز یک میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سیستم فاضلاب و سپتینک روستا تخصیص یافته و اقدامات اولیه چهار واحد بوم‌گردی و معرفی به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات انجام و 2 کارگاه آموزش صنایع دستی در این روستای هدف گردشگری آغاز شده است.
وی گفت: برای تمامی روستاها نیز تفاهم نامه ای سه جانبه از سوی استانداری، بنیاد علوی و بانک سینا برای استفاده از تسهیلات در راستای ساخت و ساز تا سقف 20 میلیارد ریال منعقد شده است.
زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر یک روزه خود از روستای گردشگری نوره، آثار باستانی و میراث فرهنگی سنندج بازدید کرد و علاوه بر حضور در شورای اداری استان با جمعی از سرمایه گذاران حوزه گردشگری برای تبادل نظر و ارایه راهکارهای توسعه صنعت گردشگری کردستان دیدار کرد.
استان کردستان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون 828 مورد از این تعداد شامل 763 اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، 49 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.