رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ۷۵۰۰ هکتار باغ گردو در استان کردستان ۴ تن در هکتار گردو تولید می شود که بخش بیشتر این باغات در شهرستان های سنندج، سروآباد و مریوان قرار داد.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری در کارگاه آموزشی سرشاخه کاری گردو که با حضور اساتید بین المللی (دکتر ایلماز از ترکیه) برگزار شد با تاکید بر اینکه چالش‌های کمبود سرانه را می شود از طریق بخش کشاورزی و صنعت جبران کرد، افزود: هدف نهایی بخش کشاورزی تولید پایدار است که می تواند اشتغال پایدار را به همراه داشته باشد .

وی گفت: در راستای جلوگیری ازکاهش جمعیت روستایی باید روستاها را به سمت اقتصادی شدن سوق دهیم این امر با ایجاد اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است.

 ذوالفقاری اظهار کرد: تنها دستگاهی که از اعتبارات اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ استفاده کرد بخش کشاورزی استان کردستان بودکه به عنوان فعالترین دستگاه در استان کردستان معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه از ۳ میلیون هکتار باغ در کشور۱۵۳ هکتار باغ گردو با بیش از ۲۰۰ هزار تن تولید گفت: از ۷۵۰۰ هکتار باغ گردو در استان کردستان ۴ تن در هکتار گردو تولید می شود که بخش بیشتر این باغات در شهرستان های سنندج، سروآباد و مریوان قرار داد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: ۳۵۰ هکتار باغات فنی و ۱۰ هکتار باغ با رقم چندلر دراستان ایجاد شد همچنین در  ۱۳۰ هکتار از باغات گردو سرشاخه کاری گردو انجام شد.

ذوالفقاری افزود: تلاش می شود با استفاده از ظرفیت های علمی بین المللی در بخش کشاورزی  بهره برداران کردستانی را از آخرین دستاوردهای کشاورزی در سطح ملی بهره مند ساخت.

به گفته این مسئول برگزاری دوره های آموزشی با حضور اساتید بین المللی تداوم می یابد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.