معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: تنها راه حل رفع مشکل کولبری توسعه صنعتی منطقه و ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در استان کردستان است.

به گزارش ایلنا، علیرضا آشناگر در نشست هم اندیشی فعالان و تشکل های سیاسی استان کردستان با بیان این مطلب افزود: هم اکنون پنج معبر مرزی قانونی در استان و دو مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه فعال هستند که نقش غیرقابل انکاری در تامین معیشت و افزایش رفاه مرزنشینان دارند.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر وامید لایحه ایجاد مناطق آزاد بانه و مریوان تصویب و به مجلس فرستاده شد افزود: امیدواریم در ادامه راه مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کند که نقش بسیار مهمی را در  توسعه استان کردستان ایفا خواهد کرد.

آشناگر با بیان اینکه تاکنون از معابر قانونی کولبری به طرف کسی تیراندازی نشده است گفت: گاهی اشخاصی با استفاده از خلاء های مرزی اقدام به آوردن اجناسی می کنند که قانونی نیست و کالای قاچاق محسوب می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد سوداگر با سواستفاده از نیاز مردم کالاهای قاچاقی را از خلاء های مرزی وارد می کنند که بطور طبیعی با واکنش مرزبانی مواجه می شوند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه در همه دنیا از مرزها حراست می شود و نمی‌توان آن را به حال خود رها کرد ادامه داد: تنها راه حل رفع مشکل کولبری توسعه صنعتی منطقه و ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در استان کردستان است.

آشناگر در ادامه سخنان خود شایستگی و توان اجرای صحیح برنامه های دولت را از شروط انتخاب مدیران برشمرد و اضافه کرد: گاهی فعالان سیاسی و اجتماعی از تعابیر نامناسبی درباره حضور مدیران در دولت های مختلف استفاده می کنند که پسندیده نیست، چرا که ممکن است مدیری در دولت قبل حضور داشته باشد و با شایستگی در دولت فعلی نیز خدمت کند که به هیچ وجه امر بدی به شمار نمی رود و رئیس جمهور نیز بر استفاده از شایستگان تاکید کرده است.

وی حضور احزاب مختلف در صحنه سیاسی کشور و استان را موجب شادابی فضای اجتماعی دانست و ادامه داد: حضور گسترده مردم در انتخابات امسال نشان از بلوغ سیاسی مردم و احزاب است و باید در این خصوص شکرگزار و قدر مسئولیت شناسی مردم دانسته شود. آشناگر در ادامه بر نقش نظارتی احزاب ، همکاری و تعامل آنان در تدوین و اجرای برنامه ها با مدیران تاکید کرد و گفت: توقع داریم احزاب همزمان با نقد سازنده خود ، پیشنهادها و نظرات خود را در موضوع های مختلف اعلام کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.