رئیس‌کل دادگستری کردستان با بیان اینکه توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال با ناهنجاری‌های اجتماعی ارتباط مستقیم دارد، گفت: در صورتی که بستر توسعه و شغل مهیا باشد آسیب‌های اجتماعی کمرنگ می‌شود و با عکس اگر فضای کسب و کار فراهم نباشد ناهنجاری‌های اجتماعی خود را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر گروسی امروز در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در سنندج تشکیل شد با بیان اینکه کشورهایی که در زمینه صنعت پیشرفت کرده‌اند به عنوان کشورهای تصمیمم گیر در مسائل کلان نقش مهمی را ایفا می‌کنند، افزود: صنعت و کسب و کار امنیت آفرین هستند و در مقابل نیز بدون امنیت صنعت و توسعه رخ نمی‌دهد لذا این دو مقوله ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و معتقدم این ارتباط از صنعت آغاز می شود.

وی اظهار داشت: در حوزه صنعت بایستی استراتژی خاصی وجود داشته باشد کما اینکه کشور از این امر تهی نیست و عمل به استراتژی ها توسعه صنعتی و به تبع آن رشد اقتصادی را نیز به دنبال دارد.

رئیس کل دادگستری کردستان استقلال کشور را در زمینه های مختلف مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: چنانچه مساحت و جمعیت کشوری زیاد اما به لحاظ صنعت مستقل نباشد به راحتی متزلزل و می توان بر آن ها حاکمیت کرد.

گروسی صنعت و اقتصاد را موجب رشد بهره وری دانست و گفت: صنعت و معدن با سایر بخش ها علی الخصوص حوزه خدمات مرتبط است.

وی ادامه داد: 34 درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به حوزه خدمات است و چنانچه صنعت رشد یابد حوزه خدمات نیز رشد می کند.

گروسی نقش دولت ها را در رونق توسعه صنعت مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: دولت بایستی از اصل مالکیت، توجه به ثبات ارزش پول، فرصت آزاد برای رقابت حفظ و حراست کند.

وی خاطرنشان کرد، قوه قضاییه حمایت از سرمایه گذاری را در برنامه دارد به‌طوری که در دادگستری واحدی تحت عنوان واحد حمایت از سرمایه گذاری برای مطرح کردن مشکلات سرمایه‌گذاران وجود دارد.

رئیس کل دادگستری کردستان توجه به حوزه بانکداری در کنار صنعت و معدن مهم برشمرد و گفت: بخشی از مشکلات بانک ها ناشی از عدم پرداخت وام ها و بدحساب هایی که صورت می گیرد لذا این حوزه نیز می تواند با اصلاح سازو کار ها پیشرفت کند.

گروسی تاکید کرد: یکی از معضل های کردستان قاچاق کالا و پول شویی که از این طریق سبب می شود عده ای به ناحق صاحب شرکت های باد آورده می شوند که بانکها در این زمینه می توانند کمک کنند و همچنین با ورود علما و روحانیون به این امر و تقبیح آن مانع ورود این کالا شویم.

وی با بیان اینکه توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال با ناهنجاری های اجتماعی ارتباط مستقیم دارد افزود: در صورتی که بستر توسعه و شغل مهیا باشد آسیب های اجتماعی کمرنگ می شود و باعکس اگر فضای کسب و کار فراهم نباشد ناهنجاری های اجتماعی خود را نشان می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.