سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه، از فوت سالانه حدود ۳۷۰ نفر در استان کرمانشاه بر اثر حوادث رانندگی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ مراد حیدری با اشاره به مشکلات و تلفات ناشی از ترافیک و تصادفات، اظهار داشت: میزان تلفات از ۲۸ هزار نفر در سال ۸۵ به ۱۵ هزار نفر در سال گذشته رسیده که باز هم آمار بالایی است.

حیدری افزود: از تبعات مالی تلفات صرفا ۷ درصد از درآمد تولید ناخالص در این بخش است و از دیگر تبعات آن تبعات معنوی برای خانواده‌هاست.

به گفته سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه، در این استان سالی ۳۶۰ تا ۳۷۰ نفر تلفات رانندگی داریم که بیشتر قشر جوان، پویا و فعال جامعه قربانی این حوادث هستند.

وی اضافه کرد: سالانه ۱۸ هزار میلیارد تومان هزینه صرف تلفات، خسارات و مصدومیت های ناشی از تصادفات رانندگی می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در برخی کشورها اقدامات خیلی خوبی در تمام ابعاد برای جلوگیری از این حوادث انجام شده است، افزود: در کشور ما نیز اقداماتی انجام شده اما نیاز است تا با فرهنگ سازی و مشارکت مردم گام های موثری در جهت کاهش تلفات رانندگی برداشته شود.

به گفته وی، هر تصادف ناشی از یک تخلف است، لذا هریک از ما در تخلفات و حوادث رانندگی یا به عنوان عابر پیاده، یا راننده و یا سرنشین دخیل بوده‌ایم. لذا نیازمند فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.

وی توجه به موارد ایمنی را از مهمترین راهکارهای پیشگیری در این زمینه برشمرد و گفت: بخش اعظمی از تصادفات حدود ۳۵ درصد ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی و به ویژه استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.