حجت الاسلام علی حسین زاده روز پنجشنبه در آیین سوگواری که در حوزه علمیه بیجار برگزار شده بود با تشریح جایگاه و تاثیر علمی و دینی حضرت امام صادق(ع) در غنای معنوی و عرفانی جامعه وقت و نسل های بعدی افزود: سفره وسیع علم و دانش آن حضرت آنقدر گسترده و مملواز علوم مختلف است که می تواند تمام نیازهای بشریت را تا روز قیامت تامین نماید.
وی به عزاداری برای عالم دینی و رئیس مکتب تشیع بعنوان تکریم دین و علم در ابعاد و بخش های مختلف نیاز بشری تاکید و خاطرنشان کرد: این ایام مصادف با شهادت بزرگ شخصیت علمی، دینی تاریخ بشریت است که تا کنون کسی به پای آن حضرت نیامده است.
وی ادامه داد: او وارث علوم، فقاهت و دریای بیکران معارف اسلام از نبی مکرم حضرت محمد(ص) است.
این مبلغ دینی با اشاره به اینکه مکتب حضرت امام صادق (ع) تنها مکتبی است که می تواند فرمایشات پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را بدون واسطه بیان کند، ادامه داد: فرزندان حضرت رسول مکرم اسلام (ص) تنها کسانی هستند که مورد اطمینان و امانت نقل فرمایشات رهبر بزرگ اسلام هستند.
به نظر این مبلغ دینی بسیاری از احادیث و فرمایشات حضرت امام باقر(ع) و امام صادق(ع) مورد سرقت و غفلت قرار گرفته است، ولی با وجود این کمبود، اکنون تاریخ بشریت در اقصی نقاط گیتی از خدمات شیخ مفید، کلینی، صدوق بخاطر زحمات شان برای جمع آوری احادیث و سخنان غنی و پرمعنای برگفته از باغ نبوی بهره ها می برد.
به عقیده این استاد حوزه علمیه شهادت حضرت امام حسین(ع) موجب شده زمینه و بستر برگزاری کلاس های حضرت امام صادق (ع) با عطش بشریت فراهم شود و آن حضرت با اراده الهی و بهره گیری از سرچشمه فیض نبوی عطش انسان ها را برای همیشه تاریخ و تا قیامت سیراب نماید.
به گفته این مدرس حوزه علمیه، اگر انسان بخواهد از غنای علمی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، دینی، سبک زندگی اسلامی، شیوه درست معاشرت و زندگی نهفته در قرآن کریم بهره مند شود و فیض ببرد، باید از طریق فرمایشات، احادیث و سخنان گهربار حضرت امام صادق شروع کند تا بتوان در مراحل بعدی قرآن را درک کند.
وی با اشاره به تربیت بیش از 4 هزار دانشجو و به روایتی 12 هزار طلبه علوم دینی توسط حضرت امام صادق (ع) و نقش آنان در جهان برای تبیین احکام اسلام و فرامین دین اسلام خاطر نشان کرد: تربیت حجم عظیم این تعداد دانشجو و طلبه به غنای فکری و علوم اسلامی نزد شخصیتی نیاز دارد که جز در وجود مبارک شخصیت برگزیده و مورد عنایت حق تعالی میسر نخواهد شد.
در ادامه این آیین برنامه عزاداران با مداحی ذاکر اهل البیت(ع) اقدام به سوگواری کردند.
در شهرستان بیجار که در شرق استان کردستان واقع شده است سه حوزه علمیه برادران و خواهران با شرکت حدود 500 طلبه در سه سطح حوزه ای، سطح مقدماتی، تکمیلی و سطح عالی( کارشناسی ارشد) فعال است و اساتید کشوری هم اکنون مدیریت کلاس های درس و آموزش این حوزه ها را بعهده دارند.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.