معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: دولت دوازدهم باید تدابیری در زمینه پویایی، نشاط، افزایش اعتماد و مشارکت عمومی در زمینه جوانان بیاندیشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا رستمی امروز در اختتامیه پنجمین گردهمایی مسئولین امور جوانان سراسر کشور که در سنندج تشکیل شد با بیان اینکه احیای سازمان ملی جوانان از مطالبه های مهم نهادهای مردم‌نهاد است، گفت: ادغام سازمان ملی جوانان و وزارت ورزش سبب شد تا مسائل جوانان به حاشیه برود و به نوعی مغفول باقی بماند. با توجه به اینکه مقوله ورزش در کشور از جایگاه مهمی برخوردار است با ادغام این نهادهای مهم موضوع های مربوط به جوانان در سال های اخیر نادیده انگاشته شد.

وی اظهار داشت: سیاستگذاری، هماهنگی و رصد وضعیت جوانان از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه‌ های سازمان ملی جوانان کشور است که باید از اولویت های مهم در دولت دوازدهم باشد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه این سازمان یک نهاد فرابخشی و فرادستگاهی به شمار می رود، گفت: این سازمان باید به عنوان زیرمجموعه ریاست جمهوری قرار بگیرد تا بتواند با اتخاذ سیاست های راهبردی و تدوین برنامه های مختلف هدف های حوزه جوانان را به تصویب شورای عالی جوانان برساند در واقع نظارت بر پیشرفت برنامه ‌های جوانان در مجموعه‌ دستگاه ‌های اجرایی کشور نیز یکی دیگر از وظیفه های مهم این سازمان است.

رستمی با بیان اینکه باید سیاست گذاری های لازم در حوزه جوانان از ضمانت اجرایی بالایی برخوردار باشد، یاد آور شد: سیاست گذاری در حوزه جوانان باید به صورت یکپارچه و با ضمانت اجرایی بالا صورت بگیرد تا در موضوع های مختلف مرتبط با جوانان از جمله مسکن، اشتغال، حمایت‌های مالی، آموزش، آسیب های اجتماعی و ... سازمان ها، وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه موظف به رعایت این چارچوب ‌ها باشند.

وی ادامه داد: با ادغام معاونت جوانان در مجموعه وزارت ورزش این موضوع امکان پذیر نیست و مشاهده می شود که در حوزه جوانان هر دستگاهی به روش خاصی عمل می کند و سیاست یکپارچه، واحد و هماهنگی در این حوزه وجود ندارد این در حالی است که با احیای سازمان ملی جوانان این سیاست یکپارچه تعریف و مانع موازی‌کاری ها و چند دستگی در حوزه جوانان خواهد شد.

رستمی تاکید کرد: این سازمان فرادستی باید تغییرها و تحول های حوزه جوانان را در ایران و دیگر کشورهای دنیا به طور مرتب مطالعه و رصد تا بر پایه این امر بتواند تصمیم های جدیدی را اتخاذ و سپس به نظام اجرایی مدیریتی کشور اعلام کند. در واقع معاونت جوانان باید حساسیت ‌های موجود را بشناسد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه فضای کار و فعالیت سازمان های مردم نهاد در دولت یازدهم از سرگرفته شد و ساختار ها در این بخش احیا شد، گفت: اکنون دولت دوازدهم باید تدابیری در زمینه پویایی، نشاط، افزایش اعتماد و مشارکت عمومی در زمینه جوانان بیاندیشد.

رستمی عنوان کرد: انتظار می رود تا شاهد کابینه جوانی در دولت دوازدهم باشیم زیرا در این صورت جامعه به یک شور و نشاط اجتماعی می رسد و همین عامل سبب می شود تا جوانان کشور به عنوان سرمایه های اجتماعی خود را نسبت به مسایل کشور مسئول بدانند و در تمامی عرصه ها حضور فعالی داشته باشند. 

رستمی سیاستگذاری‌ها و هماهنگی دیگر دستگاه‌ها را در زمینه رسیدگی به امور جوانان مهم دانست و بیان داشت: سیاست‌گذاری‌ها، نظارت و هماهنگی دستگاه‌ها لازمه اجرایی‌شدن طرح‌های مربوط به جوانان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.