فرماندار مریوان در دومین جلسه کمسیون برنامه ریزی و هماهنگی ونظارت بر مبارز ه با قاچاق کالا و ارز شهرستان مریوان گفت: مدیریت واحد در مرز رسمی باشماق رونق تجاری و توسعه مرزی را به دنبال دارد.

به گزارش ایلنا، محمد شفیعی در دومین جلسه کمسیون برنامه ریزی و هماهنگی ونظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان مریوان که با حضور دبیر کمسیون برنامه ریزی٫ هماهنگی و نظا رت بر مبارزه با قاچاق کالا وارز کردستان برگزار شد، افزود: مدیریت واحد در مرز رسمی باشماق رونق تجاری و توسعه مرزی را بدنبال دارد.

 وی با اشاره به اینکه نمایندگی دو نهاد ستاد اجرایی امام راحل(ره) و مدیریت اموال تملک در آینده نزدیک در مرز رسمی باشماق مستقر می شود افزود: در حال حاضر مهمترین مواد قاچاق در مریوان مشروبات الکی دست ساز است.

به گفته شفیعی افزایش کشفیات در مشروبات الکی دست ساز در طول چند سال اخیر ۴ برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات قاچاق در حوزه خشکبار است ٬خاطر نشان کرد: کشفیات قاچاق خشکبار در چند ماه گذشته ۵ برابرشده است.

فرماندار مریوان با قدر دانی و تشکر از دستگاه هایی اجرایی از جمله قوه قضاییه٬ نیروی انتظامی٬ گمرکات و هنگ مرزی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان مریوان گفت: یکی از مشکلات در حوزه قاچاق عدم کد رهگیری و کدشناسایی بر روی اقلام قاچاق است.

وی در ادامه به حضور بیش از ۱۱۵ نفر افراد گالن به دست در مرز رسمی باشماق به صورت سازمان یافته اشاره کرد و افزود: ساماندهی و تعیین تکلیف این افراد هم باید در آینده ای نزدیک با مستقر شدن نمایندگی فرمانداری در ساختمان خود در مرز رسمی روشن شود.

در ادامه مدیر کل امنیتی و انتظامی و دبیر کمسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظا رت بر مبارزه با قاچاق کالا وارز استان کردستان با اشاره به افزایش چندین برابر مکشوفات قاچاق در اقلام مختلف در مرز رسمی باشماق و بازارچه های مرزی گفت: در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال باید همه دستگاه های متولی امر تمام تلاش خود را در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کار گیرند.

میرزایی با یادآوری این مهم که مرز رسمی مریوان وبازارچه های آن گلوگاه قاچاق کالا وارز غرب کشور هستند، افزود: قاچاق کالا و ارز پاشنه آشیل اقتصاد مقاومتی است.

به گفته وی در مرز رسمی باشماق و ببازارچه های موقت آن بیش از 84 قلم جنس و ارد و اکثر قاچاق می شوند.

وی از طرح ساماندهی مرز رسمی باشماق و بازارچه های موقت در اینده ای نزدیک خبر داد.

میرزایی خاطر نشان کرد: در خصوص قاچاق دارو و بهداشت سلامت شهروندان با احد الناسی شوخی نداشته و به شدت بر خورد خواهیم کرد.

به گفته میرزایی سالانه بیش از یک میلیارد دلار گوشی قاچاق در مرز رسمی کشور وارد می شود.  

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.