به گزارش خبرنگار ایرنا، یادواره شهید مرشد خالدی در روستای دره ناخی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد با حضور مسئولان شهرستانی و جمعی از خانواده های شهدا در مسجد این روستا برگزار شد.
معاون هماهنگ کننده سپاه سروآباد در این مراسم با بیان اینکه امنیت و آرامش کنونی جامعه مرهون خون پاک شهدا است، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا در منطقه پراز آشوب و آتش یک جزیره امن است.
سرگرد فرهادی افزود: قدرت های ظالم و گروهک های تروریستی بعد از چند سال شکل گیری از بین رفته و متلاشی شده اند، اما انقلاب ایران اسلامی بعد از 40 سال از عمر با برکت به یک انقلاب ریشه دار و بسیار قوی در جهان تبدیل شده که بیانگر مردمی بودن آن است.
وی به خدمات نظام در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: خدمات رسانی به مردم و محرومیت زدایی در کشور از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و از وظایف مهم مسئولان نظام است که در سایه خون پاک شهدا حاصل شده است.
بخشدار مرکزی شهرستان سروآباد نیز در این مراسم، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب مردمی و متفاوت از سایر انقلاب های جهان توصیف کرد و گفت: انقلاب ایران یک انقلاب برخواسته از مردم است، انقلابی که تنوع قومیت ها، نژادها و زبان ها از ویژگی های مهم آن است.
سید عطا حسینی افزود: اگر امروز ما ملت ایران در امنیت و آرامش به سر می بریم و همسایگان ما در فتنه و جنگ و آشوب هستند، به برکت خون پاک شهیدان گلگون کفن و سرافرازی است که جان خود را در تَبق اخلاص گذاشتند و برای استقلال و آزادی این مرز و بوم جانانه با دشمنان مبارزه کردند.
وی ادامه داد: امروز دشمنان از جنگ نظامی به جنگ نرم روی آورده اند و فرهنگ و دین ما را مورد حمله قرار داده اند، بنابراین حفظ هوشیاری و آگاهی برای مقابله با هجمه های فرهنگی آنها یک ضرورت است.
در پایان این مراسم از خانواده شهید مرشد خالدی تقدیر و تجلیل شد.

*** کلنگ زنی پل روستای دره ناخی از توابع بخش مرکزی سروآباد
کلنگ احداث پل روستای دره ناخی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد از محل اعتبارات قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بیت المقدس استان کردستان با حضور فرماندار، مسئولین قرارگاه پیشرفت و آبادانی و مردم روستای دره ناخی به زمین زده شد.
مسئول طرح شهید شوشتری در شهرستان سروآباد در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کلنگ احداث پروژه پل روستای دره ناخی بعد از پروژه هدایت و ساماندهی فاضلاب دهستان پایگلان دومین پروژه طرح شهید شوشتری در شهرستان سروآباد است.
تقی حیدری افزود: این پروژه با مشارکت و همیاری مردم و دهیاری روستا و با اعتباری افزون بر 600 میلیون ریال در قالب طرح محرومیت زدایی از محل اعتبارات قرارگاه پیشرفت و آبادانی احداث خواهد شد.
به گفته وی، پل روستای دره ناخی به نام شهید این روستا مرشد خالدی نامگذاری شده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

**پیش بینی می شود سال جاری 600 هزارتن گندم در کردستان خریداری شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری 600 هزار تن گندم در استان کردستان خریداری شود.
کریم ذوالفقاری افزود: سال گذشته با 856 هزار تن شاهد بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان بودیم اما در سال جاری به دلیل شرایط جوی پیش بینی عملکرد در خرید به 600 هزار تن می رسد.
وی اظهار کرد: علل دیرسبزی مزارع گندم و آسیب های جدی که متوجه این مزارع در زمان داشت بود، پیش بینی می شد 350 هزار تن گندم تولید شود اما با ورود به موقع کارشناسان در راستای تغذیه مزارع گندم و مبارزه با آفات امید است این میزان به 600 هزار تن برسد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان مراکز خرید باید نسبت به کنترل باسکول ها نهایت دقت را داشته باشند گفت: باتوجه به شرایط سخت جوی در سال جاری کشاورزان با دشواری نسبت به کشت گندم اقدام کردند و نباید به دلیل کوتاهی در انجام وظیفه حقی از کشاورزان ضایع شود.

**کلنگ زنی دبستان 2 کلاسه روستای برچم سقز
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه زیویه روز دوشنبه در آئین کلنگ زنی دبستان 2 کلاسه برچم گفت: این مکان آموزشی در زمینی به مساحت 500 متر مربع و با زیربنای 100 متر مربع ساخته می شود.
خالد علیپور با بیان اینکه، زمین این دبستان توسط یکی از خیران اهدا شده، افزود: هزینه ساخت این مکان آموزشی نیز توسط یکی از خیران مدرسه ساز تقبل شده است.
وی با عنوان اینکه از 156 آموزشگاه بخش های 'امام' و 'زیویه' 16 مورد آن تخریبی اند که نیاز به بازسازی دارد، اظهار کرد: امسال دبیرستان 6 کلاسه شهر صاحب، دبیرستان سه کلاسه روستای کریم آباد، دبستان یک کلاسه ده روزان و دبستان 2 کلاسه روستای قامیشله از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان سقز ساخته می شود.
علیپور گفت: از محل اعتبارات توازن منطقه ای هم دبیرستان سه کلاسه روستای باشماق واقع در بخش امام این شهرستان ساخته خواهد شد.

**برگزاری کُنسرت موسیقی کم توانان ذهنی
کُنسرت موسیقی کم توانان ذهنی از شب یکشنبه در سالن شهید بهشتی سقز آغاز شده است و این کنسرت دوشنبه و سه شنبه شب هم از ساعت 21 تا 23 برگزار می شود.
این برنامه فرهنگی به همت و همکاری بهزیستی، فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اسلامی شهر سقز در حال اجراست.

**برپایی نمایشگاه نقاشی و آثار هنری توانخواهان ذهنی
نمایشگاه نقاشی و آثار هنری توانخواهان مرکز آموزش و توانبخشی زیر 14سال معرفت در پارک مولوی کُرد سقز با عنوان 'ما تنها نیستیم' روز سه شنبه این هفته برپا می شود.
این برنامه به مناسبت هفته بهزیستی(24 -30تیر) و به همت و تلاش اداره بهزیستی این شهرستان اجرا خواهد شد.
در شهرستان سقز، چهار هزار و 242 معلول شناسایی شده وجود دارد که بیشتر آنها معلول جسمی حرکتی و ذهنی هستند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/7354/6108
**خبرنگاران:ابراهیم محمدحسینی، شیوا اردلان منش و فرزاد آداک
**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.