رشید قربانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم کردستان با کسب 578 امتیاز در رقابت های کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای دانش آموزان کشور بر سکوی قهرمانی این دوره از رقابت ها ایستاد و تیم های خراسان رضوی و مازندران به ترتیب با 487 و 421 امتیاز دوم و سوم شدند.
وی با بیان اینکه این مسابقات به مدت 2 روز و با شرکت 16 تیم و بیش از 100ورزشکار در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در مهارت های فردی کردستان با 251 امتیاز، اصفهان با 178 امتیاز و خراسان جنوبی با 153 امتیاز مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در بخش تیمی زورخانه ای خراسان جنوبی، کردستان و کرمان اول تا سوم شدند و در رشته کشتی پهلوانی تیم های شهرستان های تهران، مازندران و خراسان جنوبی به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.
به گفته وی این دوره از مسابقات با یادبود دانش آموز شهید پهلوان 'سعید طوقانی' ویژه دانش آموزان دوره متوسطه اول در چهار وزن برگزار شد.
قربانی افزود: در وزن 50+کیلوگرم دانیال ملکی از شهرستان های تهران، مصطفی مصلحی از خراسان جنوبی و نوین بهزادنیا از کردستان با غلبه بر حریفان خود مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

**کردستان میزبان مسابقات دوومیدانی دانش آموزان سراسر کشور
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: رقابت های دوومیدانی قهرمانی دانش آموزان دختر و پسر مقاطع مختلف تحصیلی سراسر کشور به مدت 2 هفته در سنندج برگزار می شود.
افشین خوشگوار افزود: با توجه به عملکرد مطلوب استان در سال های گذشته، برای سومین سال پیاپی آموزش و پرورش استان میزبان یک رویداد ورزشی در بخش دانش آموزی است.
وی با بیان اینکه این مسابقات از 24 تیرماه با ورود 290 دانش آموز پسر مقطع ابتدایی در قالب 26 تیم شروع می شود، افزود: آغاز مسابقات بخش پسران مقاطع تحصیلی اول و دوم متوسطه در روز 27 تیرماه خواهد بود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: این بخش از مسابقات تا 30 تیرماه ادامه خواهد داشت و در این مرحله 540 ورزشکار، مربی و سرپرست در قالب 59 تیم مشارکت دارند.
وی افزود: مسابقات بخش دختران نیز در سه مقطع تحصیلی برگزار می شود و بر این اساس در مقطع ابتدایی 240 نفر در قالب 22 تیم اول مردادماه در سنندج حضور پیدا خواهند کرد.
به گفته وی پس از برگزاری مراسم اختتامیه این مرحله در سوم مردادماه، بلافاصله رقابت های مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم با شرکت 490 دانش آموز در 44 تیم آغاز می شود و در هفتم مردادماه به پایان می رسد.
مسابقات دوو میدانی دانش آموزان کشور با شعار 'سلامت، امنیت، رضایت، از منزل تا منزل' و از 24 تیرماه به مدت 2 هفته در پیست استادیوم 22 گولان سنندج برگزار می شود.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.