بابک رستم‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهر بانه یکی از شهرهای مهاجر پذیر استان کردستان بوده و در سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 نرخ رشد جمعیت در آن 1.5 برابر بیشتر از میانگین کشوری بوده و همن امر باعث نیاز به رشد قارچ گونه بافت شهری نیز شده است.
وی اضافه کرد: رشد تجارت چمدانی و گسترش پاساژهای تجاری در بانه باعث انفجار جمعیتی در این شهر 116 هزار نفری شده و حاشیه نشینی را در آن گسترش داده است.
وی اضافه کرد: طبق بررسی های انجام شده میدانی توسط کارشناسان، 60 درصد ساخت و سازهای مناطق حاشیه ای بانه 2 طقبه و 10 درصد نیز سه طبقه بوده و اصول مهندسی و معماری در آن رعایت شده است.
به گفته وی 800 هکتار از مناطق حاشیه ای بانه که 20 هزار نفر از جمعیت این شهر در آن اسکان یافتند، مناطق منفصل (حاشیه) را تشکیل می داد.
شهردار بانه گفت: برای اینکه خدمات رسانی شهرداری به این مناطق نیز انجام شود طرح الحاق آن به محدوده شهری در دستور کار قرار گرفته است.
وی به اجرای طرح های مختلف شهرداری در این مناطق حاشیه شهری نیز اشاره کرد و گفت: این طرح ها شامل بلوار 32 متری و پل 18 متری در محله 'دمامه' با اعتبار بیش از 70 میلیارد، جاده کاروانیان به طول پنج کیلومتر، بلوار و پل درخشانی با اعتبار 11 میلیارد ریال، تقاطع غیرهم سطح مرزبانی و احداث ایستگاه 2 آتش نشانی است.
وی گفت: از این طرح ها بلوار و پل درخشانی به بهره برداری رسیده و مابقی از پیشرفت 10 تا 95 درصدی برخوردار است.
شهردار بانه از تعامل و همکاری ساکنان این مناطق با کارکنان شهرداری و پیمانکاران در هنگام اجرای این طرح ها قدردانی و ابراز امیدواری کرد این طرح ها در آینده نزدیک به بهره برداری برسند و خدمات شایسته به مردم ارائه شود.
رستم پور از سایر دستگاه های خدمات رسان نیز خواست برای پیشبرد سریع طرح و بهره مندی شهروندان در اجرای این طرح ها با شهرداری مشارکت داشته باشند.
شهر 116 هزار نفری بانه در 270 کیلومتری شمال سنندج واقع شده است.
3020/ 6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.