مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در سالجاری بیش از ۹۰ درصد از جمعیت دامی استان کردستان واکسینه شده اند که تا پایان سال به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، مجتبی ورمقانی در جلسه کارگروه‌های هشت گانه پدافند غیرعامل که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و مدیرکل پدافند غیر عامل در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: واکسینه کردن جمعیت دامی استان مهمترین راهکار مقابله و کنترل این بیماری است.

وی افزود: با توجه به شیوع تب برفکی در اواخر سال ۹۴ و اوایل سال ۹۵ شاهد تلفات زیادی از دام‌های استان بودیم که با واکسیناسیون رایگان نسبت به مبارزه جدی با این بیماری اقدام کردیم.

ورمقانی خاطرنشان کرد: فاز اول واکسیناسیون تب برفکی از خرداد سال جاری آغاز شده است و تعداد ۸۶۰ هزار راس انواع دام واکسینه شده اند و خوشبختانه علاوه بر اینکه هیچ موردی از بیماری تب برفکی مشاهده نشده است نگرانی در این مورد وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: استان کردستان عاری از هرگونه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان است و با مراقبت دامپزشکی استان صادرات مرغ انجام می شود.

به گفته این مسئول افراد در معرض بیماری تب کریمه کنگو آموزش های لازم مقابله با این بیماری را سپری کرده و با سمپاشی اماکن در معرض خطر علی الخصوص روستاهای نزدیک استانهای همجوار  ،نسبت به مقابله با بیماری تب کریمه کنگو اقدام شده است.

ورمقانی در پایان یادآور شد: در ایام نوروز سالجاری ۱۶ تن انواع فرآورده های خام دامی ضبط و معدوم سازی شد. همچنین از ابتدای ماه مبارک تا امروز ۳۳ تن دیگر از انواع فراورده های خامی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم سازی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.