به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرسول عمادی روز سه شنبه در گردهمایی 2 روزه روسای ادارات سنجش آموزش و پرورش سراسر کشور در سنندج افزود: نظارت یکی از ماموریت های اصلی مرکز سنجش است و در همین راستا طرح نظارت جامع همانند سال های گذشته امسال نیز جزو برنامه های مصوب و در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه این طرح در سال جاری اجرایی خواهد شد خواستار مدل سازی آن در سطح استان ها و اجرا در بین شهرستان ها و مناطق شد.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر جدیت در اجرای این طرح، تبادل تجربیات بین استان ها، شناسایی اشکالات موجود و بهره گیری از تجارب یکدیگر را از مزایای اجرای آن عنوان کرد.
**نظام آموزشی کشور برای هر سال تحصیلی 200 ساعت تدریس پیش بینی کرده است
وی به محتوای نظام آموزشی کشور نیز اشاره کرد و افزود: 200 ساعت تدریس برای هر سال تحصیلی پیش بینی شده است که با توجه به مسائل و مشکلات پیش رو از جمله تعطیلی مدارس به دلایل مختلف، از کل زمان پیش بینی شده بهره گیری نمی شود.
عمادی با تاکید بر توجه به ارزشیابی پایانی و استاندارد طراحی و تصحیح سئوالات، اظهار کرد: ارتقاء آموزش باعث استانداردسازی و ارتقاء ارزشیابی خواهد شد.
وی با بیان اینکه ارزشیابی نشان دهنده وضعیت و توفیقات سیستم است ادامه داد: تحلیل نتایج امتحانات هر ساله کار مهمی است که انجام می شود و در مرکز سنجش در سامانه فاینال اطلاعات جمع آوری و مورد تحلیل قرار می گیرد و این کار در سطح استان ها نیز باید انجام شود.
وی ادامه داد: بر اساس نتایج تحلیل امتحانات نهایی باید سیاست و راهبردهای آموزش و پرورش اتخاذ و اجرایی شود و امروز بعد از چهار سال نتایج تحلیل به تفکیک سطوح چهارگانه قابل مشاهده و ارائه است و این کار، فعالیت های سنجش را روش مند و دقیق تر خواهد کرد.
**کمبود نیروی انسانی از نقاط ضعف مرکز سنجش است
عمادی با اشاره به سختی و پیچیدگی کار سنجش و ارزشیابی تحصیلی، کمبود سهم سنجش در ساختار سازمانی آموزش و پرورش و کمبود نیروی انسانی را از نقاط ضعف این مرز عنوان کرد.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از نقاط ضعف های ما در سازمان سنجش کمبود پست های سازمانی است اظهار کرد: بدون شک اگر نیروی کافی داشته باشیم کارها بهتر پیش خواهد رفت.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تهدیدهایی حوزه ارزشیابی را مورد هجوم قرار داده است و یکی از این تهدیدها ناشی از اعمال نتایج امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان کنکور است.
وی اشاره به تاثیر سوابق تحصیلی بر پذیرش دانشجویان بر اساس قانون، توجه جامعه به اهمیت بیشتر آموزش و پرورش را از فرصت های پیش رو عنوان کرد .
عمادی همچنین به وضعیت برگزاری کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: بخشی از هزینه دریافتی برگزاری کنکور از داوطلبان، به آموزش و پرورش و سوابق تحصیلی مربوط می شود.
وی با اشاره به عدم اختصاص این مبلغ توسط سازمان سنجش اظهار کرد: 63 درصد کار برگزاری کنکور توسط آموزش و پرورش انجام می شود و چالش ما با سازمان سنجش در تخصیص مبلغ لازم برای این کار است.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم ضمن کاهش تصدی آموزش و پرورش در برگزاری آزمون، سهم بیشتری در اختصاص هزینه ها داشته باشیم و ضرورت دارد این موضوع در سطح استان ها مورد بازبینی قرار گیرد.
گردهمایی 2 روزه روسای ادارات سنجش آموزش و پرورش سراسر کشور طی روزهای سه شنبه در چهارشنبه در سنندج جریان دارد.
در این گردهمایی 2روزه در راستای برنامه های این مرکز در سال تحصیلی 97-96، ارائه راهکارهای مناسب در حوزه سنجش و ارزشیابی آموزش و پرورش و مسائل جاری بحث و تبادل نظر خواهد شد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.