هژیر یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار فرآورده خام دامی شامل شینیسل مرغ، کتف و بال مرغ منجمد تاریخ مصرف گذشته بود که در یکی از سردخانه های شهرستان دهگلان نگهداری می شد.
وی اضافه کرد: اکیپ شبکه دامپزشکی شهرستان به محل مراجعه کرده و ضمن بازدید و بررسی محموله اقدام به ضبط و معدوم سازی محموله کردند.
وی با اشاره به اینکه ارزش این محموله در حدود 217 میلیون ریال بوده اظهار کرد: وارد شدن این مقدار فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف به بازار می توانست سلامتی شهروندان را با خطراتی مواجه سازد.
یوسفی افزود: برای حصول اطمینان همشهریان از سلامت فرآورده های خام دامی این شبکه بازدید های مکرر از مراکز تهیه، توزیع و عرضه فرآورده های دامی انجام می دهد و با هر گونه تخلف به صورت جدی برخورد می کند.
وی از شهروندان خواست مواد پروتئینی و لبنی مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر خریدارای کنند و هر گونه تخلف در مراکز تولید و عرضه فرآورده های دامی را با سامانه پیغام گیر گویای 1512 اداره کل دامپزشکی استان کردستان یا با شماره تلفن 35122398 این شبکه اطلاع رسانی کنند.
در حال حاضر در کردستان 729 واحد مرغ گوشتی به ظرفیت حدود 14.5میلیون قطعه در دوره و حدود 58 میلیون قطعه در سال با توان تولید 100 هزار تُن گوشت مرغ، دارای پروانه بهره برداری است.
3020/6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.