به گزارش ایرنا، جمال ارشدی روز شنبه در اولین نشست کمیته تخصصی حقوق شهروندی در سال جاری در جمع نمایندگان ادارات استان در سنندج، رشد فزاینده معضل دست فروشی را یکی از معضلات جدی شهرستان سنندج عنوان کرد و افزود: بنا به دلایل متعدد دست فروشی در سطح شهر افزایش یافته است، در همین راستا مسئولان باید در راستای حل معضل این آسیب اجتماعی تدابیر لازم اتخاذ کنند.
وی حل معضل دست فروشی سنندج را نیازمند تدوین برنامه جامع علمی و اجرایی دانست و گفت: جمع آوری و ساماندهی دست فروشان در سنندج نیازمند برنامه مشخص کوتاه مدت و میان مدت و ارائه راهکارهای علمی و اثربخش است.
وی همکاری و مشارکت نخبگان دانشگاهی و دستگاه های اجرایی را در راستای جمع آوری و ساماندهی دست فروشان ضروری دانست و گفت: حل این معضل اجتماعی بدون داشتن برنامه علمی و اجرایی بی نتیجه خواهد بود.
ارشدی با اشاره به معضل سد معبر و شلوغی پیاده روها در سطح شهر سنندج اظهار کرد: ساماندهی دست فروشان جزء مطالبات اساسی مردم سنندج است.
وی اظهارکرد: اگر این معضل اجتماعی کنترل نشود در آینده شاهد پیامدهای ناگوار اجتماعی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه همه آحاد جامعه باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند گفت: شهرداری، شورای شهر، فرمانداری، اصناف و سایر ادارات ذیربط موظفند در راستای تامین حقوق شهروندی و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان بسترهای لازم را فراهم کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان حل معضل اجتماعی سد معبر در سنندج را نیازمند تدوین برنامه جامع و ارائه راهکارهای علمی و اثربخش دانست و گفت: همه ادارات و ارگان های ذیربط باید در راستای حل این معضل اجتماعی تلاش کنند.
ارشدی نقش رسانه های جمعی بویژه صدا و سیما را در فرهنگسازی و اطلاع رسانی بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار اطلاع رسانی اثر بخش از سوی رسانه های جمعی شد.
شورای شهر، اصناف و فرمانداری نقش مهمی در ساماندهی و جمع آوری دست فروشان و وانت فروشی ها در شهر دارند اما هیچکدام از نمایندگان این ادارات در جلسه حضور نداشتند.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.