حمدالله کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارهای بیسار زیادی باید انجام شود، همه باید همت کنند، مدیریت شهرستان و استان و حتی در برخی موارد باید برخی وزیران با حضور مرتب خود در این حوزه تسریع بیشتری در امور به وجود آورند.
وی به ضرورت راه اندازی برخی واحدهای نیمه تمام و نیمه فعال در سطح شهرستان و مشکلات برخی سرمایه گذاران اشاره کرد و ادامه داد: بانک ها باید به طور جدی وارد عرصه شوند، ایجاد اشتغال و برنامه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری نیازمند حرکت های بزرگ است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه از راه اندازی شورای مشورتی برای همراهی خود در بیجار خبر داد و افزود: با توجه به حضور یک هفته ای خود در بین مردم و ملاقات های مردمی، به این نتیجه رسیدم که یک توقع جدی وجود دارد.
وی ادامه داد: برخی مدیران به ویژه بانک های شهرستان بیجار به اندازه مورد انتظار به رشد و توسعه فکر نمی کنند.
نماینده مردم شهرستان بیجار به حضور خود در میان دانشجویان، هیات علمی و اعضای دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: ضروری است که دانشگاه ها به منظور ارائه راهکارها و حضور در برنامه ریزی ها وارد عمل شوند.
کریمی گفت: باید برای هر نوع تغییر در دانشگاه با صاحب نظران، دانشگاهیان و حتی دانشجویان مشورت کرد.
وی اضافه کرد: تغییر در اساسنامه دانشگاه پیام نور، منطقی، کارشناسی شده و در مسیر اشتغال، اقدام و عمل، مباحث اقتصاد مقاومتی، رشد و توسعه کیفی و حتی کمی این دانشگاه عظیم و تاثیر گذار در کشور نیست.
وی افزود: دانشگاه‌ها مهد تولید علم و فناوری روز هستند، می‌توانند به کمک صنعت و کشاورزی بیایند، تولید و اشتغال را در مسیر علمی و تخصصی نهادینه کنند و اگر قرار است تغییراتی در اساسنامه ایجاد شود، باید در جهت تقویت جامع دانشگاه ها برای همگامی بیشتر با مدیریت کلان کشور باشد.
کریمی تاکید کرد: سطحی نگری و جزیره ای فکر کردن نمی تواند به رفع مشکل اشتغال و تولید در سطح کلان کمک کند.
وی با اشاره به نمونه هایی از تغییرات غیر منطقی در این اساسنامه از جمله تبدیل دوره‌های نیمه ‌حضوری این دانشگاه به الکترونیکی و مجازی، خاطرنشان کرد: دوره‌های مجازی هیچوقت نمی‌تواند جای دوره‌های حضوری را پر کند و با این دوره‌ها امکان برگزاری نشست‌ های دانشجویی و برگزاری تریبون‌های آزاد که جزء تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز بوده است، میسر نیست.
نماینده مجلس دوازدهم شورای اسلامی به مشکلات موجود در شهرک صنعتی و نیمه فعال بودن تعدادی از واحدها به خاطر مبالغ کم سرمایه در گردش اشاره کرد و گفت: مدیریت استان و کمیته رفع موانع تولید باید به طور جدی و حمایت بیشتر برای ایجاد اشتغال و فعال سازی این واحد ها که به سرمایه و تسهیلات کمی نیاز دارند عنایت بیشتری داشته باشد.
کریمی در ادامه از ملاقات خود با وزیر نفت خبرداد و با انتقاد از بلا تلکیفی راه اندازی پتروشیمی در شهرستان بیجار گفت: مردم ولی نعمت همه مدیران و نمایندگان هستند، وزیر باید با صراحت و سریع نظر خود را در این خصوص بیان کند و این موضوع را از بلاتکلیفی خارج کند.
شهرستان بیجار که در شرق استان کردستان واقع شده است از نظر وسعت جغرافیایی دارای بیشترین گستره و از نظر تولیدات کشاورزی و دامی از رتبه های برتر کشوری برخوردار است.
کاهش باران، کمبود آب و مزارع آبی، هزینه های بالای نگهداری و پرورش دام سبک موجب شده است در چند سال اخیر افت زیادی در سطح کشت گندم، تولیدات دامی روی دهد و موجب مهاجرت دامداران از روستاها شود.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
**رای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
•@IRNASANANDAJ
•https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.