پرویز کولانی روز یکشنبه در نشست کمیته خرید گندم افزود: فراهم سازی بستر جمع آوری محصولات کشاورزی، یکی از الزامات مهم مدیران برای شفاف سازی پروسه خرید گندم برای کشاورزان است.
وی گفت: دلال ها به عنوان افراد سوء استفاده کننده از کشاورزان، نقش منفی در کمیت و کیفیت خرید گندم دارند در این راستا باید هر محموله گندم در ورود و خروج شهر گزارش داده شود.
کولانی افزود: با توجه به اینکه مسئولیت هر دستگاه مشخص است کوتاهی از هر دستگاهی قابل پذیرش نیست و در پایان کار برداشت گندم یک ارزیابی جدی از عملکرد بخش خصوصی و دولتی صورت می گیرد.
وی گفت: یک اکیپ از همان ابتدا برای بازدید از مراکز نگهداری خرید گندم از لحاظ استانداردسازی، بهداشتی و سایر موارد مدنظر باشد و در موقع خرید نظارت و گزارش روزانه ارائه شود.
فرماندار قروه اظهار کرد: گندم به عنوان یک محصول مهم در خودکفایی کشور نقش مهمی دارد و هنر در این است این محصول کشاورزی را حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید خودکفایی در گندم است افزود: سایر محصولات کشاورزی، باغی، آبخیزداری، زراعی و سایر محصولات کشاورزی رشد خوبی در چند سال اخیر داشته است.
به گفته وی یکی از وظایف دستگاه های دولتی و دست اندرکاران، بسترسازی جمع آوری این محصول است و از همان ابتدا کمباین، برداشت، تحویل و پرداخت پول عواملی است که در زحمات یکساله کشاورزان نقش بسزایی دارد.
کولانی با اشاره به اینکه کشاورزی، کار و زحمات کشاورز به عنوان موضوع مهم برای دولت است افزود: کشاورز در زمینه تولید و خودکفایی نقش مهمی دارد و تمام خدمات برای این است که کشاورزان بتوانند به نحو احسن از این امر بهره برداری کنند.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.