به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز شنبه در نشست شورای سواد آموزی استان در سنندج افزود: در این مراکز علاوه بر سواد پایه به سواد آموزان مهارت های اساسی زندگی نیز آموزش داده می شود.
وی در ادامه گزارشی از شاخص های کمی و کیفی سواد آموزی استان در سال 95 را ارائه داد و با بیان اینکه از لحاظ کیفی 100 درصد برنامه ها محقق شده است، گفت: از لحاظ کمی نیز 93 درصد شاخص ها اجرایی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: در سال جاری باید تلاش کنیم، 100 درصد اهداف محقق و سواد آموزان تحت پوشش برنامه های مختلف قرار گیرند.
قربانی با بیان اینکه 2 هزار و 335 آموزش دهنده با معاونت سواد آموزی استان همکاری دارند گفت: از این تعداد 2 هزار و 142 نفر نیروی آزاد و 193 نفر نیز از معلمان هستند.
**کردستان دومین استان کشور در رشد خالص سواد
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشت گفت: استان کردستان بعد از سیستان و بلوچستان دومین استان کشور در زمینه رشد خالص سواد است و در این زمینه بیش از 1.5 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
رمضان یوسفی با اشاره به سیاست های سوادآموزی استان در سال جاری افزود: بهبود کیفیت آموزشی و ارتقای آگاهی و توانمندی های عمومی، افزایش نسبت باسواد کردن گروه های هدف، گسترش فرصت های یادگیری مادام العمر و تحکیم و تثبیت سواد با اولویت مناطق محروم و افراد آسیب پذیر از جمله این سیاست ها است.
وی تدوین و اجرای برنامه عمل استانی با هدایت شورای پشتیبانی سوادآموزی در چارچوب برنامه ریشه کنی بی سوادی، توانمند سازی نیروی انسانی و توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری محلی با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و توسعه آموزش ها پس از سواد و غنی سازی محیط زندگی را از دیگر سیاست های حوزه سواد آموزی استان در سال جاری ذکر کرد.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در ادامه به حجم ابلاغی دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حجم ابلاغی ما در دوره سوادآموزی 10هزار، انتقال هفت هزار و دوره تحکیم هزار و 600 نفر بود.
وی با بیان اینکه عملکرد حوزه سوادآموزی استان در سال گذشته در دوره سوادآموزی هفت هزار و 310، انتقال هفت هزار و 141 و در دوره تحکیم هزار و 616 نفر بود افزود: حجم ابلاغی ما در سال جاری نیز در دوره سواد آموزی هشت هزار نفر، در دوره انتقال هفت هزار و در دروه تحکیم نیز 2 هزار نفر است.
براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 کردستان نرخ رشد جمعیت استان نسبت به سال 90، بیش از 2 برابر افزایش پیدا کرده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.