به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور روسای دوایر و کارشناسان بانک مهر اقتصاد سنندج با بیان اینکه اقتصاد جهانی مجموعه ای بهم پیوسته از اقتصاد تمام کشورهای دنیا است افزود: برای بالا بردن قدرت اقتصادی کشور در برابر رقابت های جهانی و بحران های اقتصادی باید به سرمایه افزایی در نقاط مختلف کشور توجه کنیم.
به گفته وی نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) نیز برای رسیدن به اقتصادی مقاوم و قدرتمند بوده است که بانک ها می توانند با جمع آوری منابع خود، منابعی کلان را تشکیل داده و مردم و سرمایه گذاران را برای بالا بردن سهم تولید از اقتصاد کشور هدایت کنند.
استاندار کردستان اظهار کرد: دلیل مقاومت در اقتصاد این است که بتوانند بحران های اقتصادی را دفع کرده و در کنار آن از این بحران ها به عنوان فرصتی برای توسعه اقتصاد کشور استفاده کنند.
وی جایگزینی تولید داخلی به جای واردات کالا را از راهکارهای عمده مقاوم کردن اقتصاد داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: تمامی بانک ها باید مقدمات اعطای تسهیلات را برای تامین منابع سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف فراهم کنند.
زاهدی اظهار کرد: استان کردستان نیز در این میان نیازمند کمک و سرمایه گذاری است که تحقق این روند نیازمند جذب سرمایه های بومی و غیربومی است.
وی با اشاره به اینکه مهاجرت از دلایل عمده توسعه کم در استان است افزود: طبق سرشماری سال 90 میزان رشد جمعیت استان 73 صدم درصد بوده است.
استاندار کردستان ادامه داد: اما طبق سرشماری سال 95 این آمار 2 برابر شده و رشد جمعیت استان به 1.42 درصد رسیده است که این روند نشان دهنده رشد جمیعت و کاهش مهاجرت از استان به خارج از استان است.
وی با بیان اینکه این کاهش در اثر انجام طرح های مختلف و حمایت های دولت از مردم مناطق مرزنشین است اظهار کرد: حضور مردم و دلبستگی مردم مرزنشین در مرزها موجب رشد امنیت در تمامی کشور می شود.
زاهدی افزود: ایجاد دلبستگی برای این مردم در مناطق خود نیازمند حمایت از سرمایه گذاران و توسعه اقتصادی در آن مناطق است.
بانک مهر اقتصاد استان کردستان دارای 11 شعبه است که چهار شعبه آن در شهر سنندج و هفت شعبه نیز در سایر شهرهای استان است.
7348/3034/6108
**خبرنگاران: حسن حسین زاده، افسانه گلباغی**انتشاردهنده:امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.