به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سنندج افزود: بدون شک باسواد بودن جامعه زنان مهمتر از مردان است، چرا که فرزندان توسط همین بانوان تربیت می شوند و این تربیت در میزان آگاهی ها، سطح بهداشت و حتی علاقمندی فرزندان به سواد تاثیزگذار است.
وی اظهار کرد: براساس آمارهای موجود، نقص ما در زمینه بی سوادی، در میان جامعه 40 سال به بالا است و ما در زمینه افزایش سواد افراد زیر 40 سال بیشتر کار کرده ایم و این مساله نقطه قوتی برای ما به شمار می رود.
استاندار کردستان با بیان اینکه به هر اندازه بر روی افزایش سطح سواد سنین پایین تر کار شود جامعه موفقی خواهیم داشت گفت: در کنار آموزش هایی که به افراد داده می شود حتما باید آموزش برای نوع زندگی مردم نیز وجود داشته باشد.
وی افزود: آموزش ها باید به گونه ای باشد که فرد احساس کند با این سواد و آموزش زندگی بهتری خواهد داشت و آموزشی که می بیند در زندگی روزمره اش تاثیرگذار خواهد بود.
زاهدی در ادامه به مراکز یادگیری محلی اشاره کرد و گفت: مراکز یادگیری محلی ابتکار بسیار خوبی است و در این مراکز، آموزش ها صرفا خواندن و نوشتن نیست و سواد آموز مهارت های زندگی را نیز فرا خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: در زمینه راه اندازی این مراکز باید سایر نهادها از جمله شهرداری و شورای شهر کمک کرده و از امکانات و حمایت های سایر سازمان ها نیز استفاده شود.
براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 کردستان، نرخ رشد جمعیت استان نسبت به سال 90، با افزایش 2 برابری روبرو شده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.