مدیرکل‌کمیته امدادکردستان با بیان اینکه این استان رتبه نخست کشوری در زمینه جمع آوری زکات فطریه را کسب کرد گفت: سال جاری با مشارکت خیران و اقشار مختلف جامعه پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان زکات فطریه از خیران و روزه داران جمع آوری شد.

به گزارش ایلنا، محمد رسول شیخی‌زاده با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ویژه این نهاد که در ماه مبارک رمضان اجرا شد جمع‌آوری زکات فطریه بود، عنوان کرد: سال جاری با مشارکت خیران و اقشار مختلف جامعه پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه از خیران و روزه داران جمع آوری شد.

وی با اشاره به جمع آوری چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطریه در سال گذشته و کسب رتبه نخست استان در این زمینه، افزود: با جمع آوری زکات سال جاری نیز استان کردستان بار دیگر موفق به کسب رتبه نخست کشوری در زمینه جمع آوری زکات فطریه شد.

شیخی زاده در ادامه اظهار کرد: پیش‌بینی جمع آوری زکات برای سال جاری پنج میلیارد تومان بود که با جمع‌آوری بیش از این مبلغ، شاهد رشد ۴۸ درصدی نسبت به تعهد انجام‌شده و همچنین رشد ۲۸ درصدی نسبت به سال گذشته بوده ایم.

وی با بیان اینکه همه زکات جمع‌آوری‌شده در هر شهر، منطقه و روستا با هماهنگی و نظارت امام جماعت و هیات امنا مساجد در همان محل در بین نیازمندان توزیع شد، عنوان کرد: هیچ مبلغی از منطقه ای به منطقه ای دیگر جابجا نشده و در همان محل جمع آوری شده هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان عنوان کرد: مردم استان کردستان همواره در انجام کارهای خیر پیش قدم هستند و مشارکت خوبی دارند که این نشان دهنده ایمان و اعتقاد دینی و نیت خیر خواهانه مردم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.