به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی ‌شاهرودی روز دوشنبه در خطبه های نماز عید فطر در سنندج ضمن تبریک این عید افزود: ایران با اینکه می تواند آنها را سرجایشان بنشاند اما مدارا می کند و رفتارهای آنها را تحمل می کند.
وی ضمن اشاره به اقتدار ایران در منطقه گفت: موشک هایی که از خاک ایران به سمت داعش پرتاب شد برای برخورد با منحرفین از دین اسلام بود؛ زیرا این گروه منحرف به برادرکشی روی آورده اند.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: این حمله و فرود موشک ها بر پایگاه های گروه تروریستی داعش، نمونه ای از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
وی در ادامه به جرم مسلمان کشی اشاره کرد و گفت: مطابق آیین اسلام و آیات قرآن، اگر یک نفر به غیر حق کشته شود باید مجرم محاکمه شود اما متاسفانه امروزه بعضی ها برای اینکه دشمنان از آنها راضی باشند مسلمان کشی می کنند.
نماینده ولی فقیه در کردستان ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس و انتخابات 29 اردیبهشت افزود: روز قدس روز حمایت از مسلمانان شریف و مظلوم فلسطین است.
آیت الله حسینی شاهرودی وظیفه مسئولان را رسیدگی به مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: آنان باید از ظرفیت استان استفاده کرده و زمینه توسعه کردستان را فراهم کنند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ماه رمضان، ماه مهمانی و عبادت و بندگی در پیشگاه خداوند منان است افزود: این ماه، بهترین فرصت برای کسب تقوا و نزدیکی به خداوند تبارک و تعالی است.
وی تقوا را رعایت حدود الهی و مایه نزدیکی به خداوند عنوان کرد و گفت: مهار بخل نفس می تواند سبب انفاق و کمک به بندگان محتاج خداوند شود.
آیت الله حسینی شاهرودی ادامه داد: خداوند وعده کرده که انفاق مایه خوشبختی انسان ها است؛ پس بدانیم که خداوند این وعده خود را عملی می سازد.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه خداوند درقرآن مردم را به پرداخت زکات سفارش کرده است اضافه کرد: ادای نماز و زکات درکنارهم، مایه رستگاری، تطهیر نفس و مال مومن می شود.
آیت الله حسینی شاهرودی بیان کرد: راه رسیدن به تقوا بعد از روزه گرفتن این است که اطاعت خدا و رسول خدا را بکنیم و از شیطان تبعیت نکنیم.
وی به چگونگی ارتباط مومنین با یکدیگر پرداخت و گفت: مومن باید آینه مومن باشد و مسلمانان باید طوری باهم رفتارکنند که گویی یک جسم واحد هستند.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.