به گزارش خبرنگار ایرنا مردم کردستان اعم از سنی و شیعه، به شکرانه حلول ماه شوال و پایان یک ماه روزه داری، امروز در مساجد استان نماز عید فطر را اقامه کردند.
ماموستا مختار فرجی در نماز عید فطر که در مسجد جامع سنندج برگزار شد گفت: عید رمضان هدیه الهی برای روزه دارانی است که یک ماه به عبادت و اجرای دستور خداوند پرداختند.
وی عبادت در ماه رمضان را در اعتلای روح مسلمانان بسیار تاثیر گذار دانست و افزود: همگی باید شکرگزار خداوند باشیم؛ چرا که رمضان فرصتی مبارک و مغتنم برای نزدیکی بیشتر به پرورگار متعال است.
ماموستا فرجی افزود: قرآن به عنوان معجزه پیامبر اسلام(ص)، بهترین موهبت و هدیه الهی است و همگی باید از آن برای درست زندگی کردن بهره ببریم.
وی تفرقه و چند دستگی میان مسلمانان را بسیار ناخوشایند دانست و اضافه کرد: به توصیه خداوند همه باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و از تشتت بپرهیزیم؛ چرا که تفرقه موجب از هم پاشیدگی و ضعف مسلمانان در جهان می شود.
امام جماعت نماز عید فطر سنندج از برگزاری نماز عید در روزهای جداگانه در استان اظهار ناخرسندی کرد و گفت: چنین حرکاتی شایسته مردم دیندار کردستان نیست و به اصل وحدت ضربه وارد می کند؛ بنابراین نیاز است در برگزاری اعیاد دینی همدل و همصدا باشیم.
ماموستا فرجی در ادامه به بحث تندوری و افراط در دین پرداخت و اظهار کرد: افراط هیچ جایگاهی در دین اسلام ندارد و خداوند و پیامبر اسلام(ص) نیز همواره مسلمانان را به میانه روی و اعتدال سفارش کرده اند.
وی ادامه داد: همگی با پیروی از قرآن و پیغمبر(ص)، راه درست را در زندگی طی کرده و از افراط و تندوری اجتناب کنیم.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.