به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مختار کرمی روز یکشنبه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران استان در سنندج افزود: سال گذشته اعتبار این سازمان 9 میلیارد ریال بود که این میزان در سال جاری 35 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به تصویب 70 برنامه شاخص برای سال 96 در زمینه های قرآنی، آموزشی و پژوهشی اظهار کرد: این برنامه ها نسبت به سال گذشته با رشد 25 درصدی روبرو شده است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: یکی از برنامه های این سازمان در سال جاری اهتمام ویژه برای کار و فعالیت فرهنگی در مناطق روستایی، مناطق حاشیه ای و مناطق کم برخوردار است.
وی با بیان اینکه سهم مناطق روستایی از بسته های فرهنگی نهادهای فرهنگی کم است گفت: هیچ سازمانی به اندازه این سازمان در مناطق محروم سرمایه گذاری نکرده است و این سازمان ماهیانه بیش از 600 میلیون ریال در این مناطق هزینه می کند.
حجت الاسلام کرمی همچنین تلاش برای رفع و کاهش آسیب های اجتماعی را از دیگر برنامه های این سازمان برای سال جاری عنوان کرد و افزود: استان کردستان ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه فعالیت های قرآنی دارد و بنا داریم این استان به قطب قرانی کشور تبدیل شود.
وی توجه جدی به ظرفیت های فرهنگی شهرستان ها را از دیگر برنامه ها دانست و اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری 10 همایش استانی در شهرستان های مختلف استان برگزار می شود.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه سخنان خود به عملکرد این سازمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اعزام هزار نفر مبلغ و مبلغه به مناطق روستایی، برگزاری 50 کارگاه تخصصی سبک زندگی اسلامی و برگزاری چندین مسابقه کشوری و استانی از طریق فضای مجازی از جمله فعالیت های انجام شده در سال گذشته است.
وی برگزاری 100 گفتمان دانشجویی و طلاب، برگزاری چهار هزار و 500 گفتمان دینی، برگزاری 50 کارگاه آموزشی تخصصی برای اقشار تاثیرگذار، اجرای 109 ویژه برنامه هفته وحدت و برپایی 48 پایگاه اوقات فراغت را از دیگر فعالیت های این سازمان در سال گذشته عنوان کرد.
سازمان تبلیغات اسلامی یکم تیرماه سال 1360 به فرمان امام خمینی(ره) شد و دارای تشکل های وابسته از جمله دانشگاه سوره، خبرگزاری مهر، حوزه هنری، سازمان دارالقرآن مدارس صدرا و موسسه تبیان است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.