به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در آئین آغاز به کار این پایگاه گفت: این مرکز دارای پیشرفته ترین آمبولانس موجود کشور و دارای دستگاه پزشکی آی سی یو است.
محسن بیگلری افزود: در راستای اهداف طرح تحول نظام سلامت و تحقق مصوبات استانی هیئت دولت، در 2 سال گذشته تعداد 6 دستگاه آمبولانس برای شهرستان های بانه و سقز به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جذب شده است.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی سقز هم گفت: هم اکنون پایگاه بین جاده ای فوریت های پزشکی 'تموغه'، 'صاحب'،' ایرانخواه' و 'قشلاق پل' و سه پایگاه شهری در شهرستان فعال است که تعداد 42 نفر با بهره گیری از 10 دستگاه آمبولانس در این پایگاه ها، مشغول فعالیت و ارائه خدمت هستند.
سیروان فتاحی با بیان اینکه آمبولانس پایگاه سرا، بسیار پیشرفته است اضافه کرد: برای خرید آن، هفت میلیارد ریال از سوی وزارت بهداشت، هزینه شده و در پایگاه ایرانخواه هم، چنین آمبولانسی مستقر است.
دکتر محمد سرکوت غوثی، مدیر شبکه بهداشت سقز هم با بیان اینکه جاده سقز - بوکان از محورهای حادثه خیز شهرستان است، اظهار کرد: در سال 94 و 95 بیش از 100 فقره تصادف در این مسیر رخ داده که بیش از 120 نفر زخمی و 18 نفر کشته شده اند.
روستای سرا در 15 کیلومتری شهر سقز قرار گرفته است. سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.