کوهسار قاضی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج میلیارد ریال زکات در قالب زکات مال التجاره و زکات فطریه توسط دبیرخانه زکات شهرستان سروآباد جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: در بحث زکات مال التجاره چهار میلیارد و 767 میلیون ریال و در بحث زکات فطریه 663 میلیون ریال زکات از مردم خیر و نوع دوست این شهرستان جمع آوری شده است که در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سروآباد، با بیان اینکه سروآباد در بحث جمع آوری زکات از شهرستان های برتر استان کردستان است، افزود: میزان تعهد کمیته امداد این شهرستان برای جمع آوری زکات در سالجاری 9 میلیارد و 116 میلیون ریال است که تاکنون بیش از 50 درصد آن تحقق یافته است.
وی اضافه کرد: میزان تعهد کمیته امداد شهرستان سروآباد برای جمع آوری زکات در سال گذشته هفت میلیارد و 500 میلیون ریال بود که در پایان سال با جمع آوری 9 میلیارد و 200 میلیون ریال شاهد تحقق 122 درصدی زکات در این شهرستان بودیم.
وی گفت: زکات جمع آوری شده در سرفصل ها و پروژه های عام المنفعه شامل کمک به احداث و تعمیر مساجد، غسالخانه، خانه عالم، جهیزیه دختران خانواده های تحت پوشش، درمان نیازمندان، مسکن مددجویان، زکات فقرا، فطریه عام و سادات و در راستای ترویج سنت حسنه زکات و کمک به نیازمندان جامعه هزینه خواهد شد.
به گفته وی از مجموع 73 روستای شهرستان سروآباد 63 روستا مشمول پرداخت زکات بوده اند که تاکنون 40 روستا زکات خود را پرداخت کرده اند.
قاضی زاده ادامه داد: یک باب مسکن مددجویی به ارزش ریالی 340 میلیون ریال در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان سروآباد به همت یک خیر خریداری و سه قطعه زمین نیز در روستاهای بوریدر و پایگلان این شهرستان به ارزش 360 میلیون ریال توسط خیرین برای احداث خانه محرومین به کمیته امداد حضرت امام (ره) واگذار شده که هم اکنون عملیات ساخت مسکن محرومین در این زمین ها آغاز شده است.
وی با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر از استقرار پایگاه های ثابت و سیار در این شهرستان خبر داد و افزود: به منظور جمع آوری زکات فطریه مسلمانان سه پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار در سطح مساجد، حسینیه ها و مصلی های نماز جمعه سطح شهرستان سروآباد استقرار می شوند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/ 3020
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.