به گزارش ایرنا، رئیس اداره زندان شهرستان قروه شامگاه چهارشنبه در این آئین گفت: برای آزادسازی این تعداد زندانی 15 میلیارد ریال نیاز است تا بتوانیم به واسطه دست های سخاوتمند خیران زمینه آزادسازی آن ها را فراهم کرد تا به آغوش خانواده بازگردند.
ارسلان بابویه افزود: در جشن گلریزان امسال برای آزادی زندانیان شهرستان قروه 238 میلیون و 700 هزار ریال توسط خیران جمع‌آوری شد.
وی اظهار کرد: سال گذشته 150 میلیون ریال در جشن گلریزان این شهرستان جمع آوری شد.
وی گفت: باید فرهنگ کمک به همنوع در جشن گلریزان را در جامعه به وجود آورد تا همه برای آزادی زندانیانی مشارکت کنند که به دلیل حوادث ناخواسته گرفتار شده‌ اند.
وی ادامه داد: با برگزاری جشن گلریزان شاهد بازگشت زندانیان غیرعمد به آغوش خانواده‌ها هستیم که این کار بسیار مقدس است.
معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار قروه هم در این نشست گفت: برگزاری جشن گلریزان در روزهای پر فضیلت ماه مبارک رمضان اقدامی خداپسندانه و ماندگار است چراکه زندانی شدن یک فرد علاوه بر اینکه آسیب‌هایی برای خود فرد ایجاد می‌کند موجب آسیب‌هایی به خانواده‌ها و جامعه می‌شود.
حاجعلی آوجی افزود: کمک خیران و گذشت شاکیان در جرائم غیرعمد منجر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی برای مددجو و خانواده زندانی و جامعه می‌شود.
به گفته وی ماه مبارک رمضان، ماه مغفرت و رحمت و فرصتی است که مؤمنان به هم‌نوعان خود کمک کنند و امیدواریم در این ماه تمامی زندانیان جرائم غیرعمد با حمایت خیران از زندان آزاد شوند تا شادی و نشاط به میان خانواده‌های آنان برگردد.
آوجی با تاکید بر اینکه جشن گلریزان می‌تواند زمینه‌ساز تحکیم بخش فرهنگ مشارکت در جامعه باشد، افزود: در کمک به زندانیان نیازمند، مردم و خیرین می‌توانند پیشگام باشند و برای تحقق این مهم، باید راهکارها شناسایی و زمینه جلب اعتماد مردم فراهم شود.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.