کریم شریفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحد ساخت و ساز غیر مجاز در عرصه کشاورزی در روستای انجلیه دشت سورین در بخش ننور با حکم قضایی تخریب شد.
وی خاطر نشان کرد: باوجود اخطارهای مکرر به صورت شفاهی و کتبی به مالک این واحد، او همچنان به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ادامه داده که با پیگیری های لازم حکم تخریب این واحد غیر مجاز توسط دستگاه قضایی صادر و صبح امروز اجرا شد.
وی با بیان اینکه این واحد بدون مجوز از جهاد کشاورزی و خارج از ضوابط خانه کارگری احداث شده بود، افزود: احداث خانه باغ ها که در چند سال اخیر در شهرستان مرسوم شده خارج از ضوابط خانه کارگری است و به منزله تغییر کاربری محسوب می شود.
شریفی گفت: بر اساس قانون، خانه های کارگری در 40 متر مربع احداث می شود و فقط برای اسکان کارگر مرزعه است که این واحد ساخت و ساز غیر مجاز خارج از این ضوابط بوده است.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان بانه با حکم قضایی تخریب شده است.
مدیر جهاد کشاورزی بانه ادامه داد: علاوه بر تخریب واحد مسکونی، مالک باید جریمه ای را نیز پرداخت کند.
بیشتر ساخت و سازهای غیر مجاز بانه در مسیر دشت سورین که یک منطقه خوش آب و هوای نمونه گردشگری است، انجام می شود که در سال جاری برای جلوگیری از تخریب اکوسیستم این منطقه نظارت بیشتری انجام می شود.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.