بە گزارش ایرنا و به نقل از پایگاە اطلاع رسانی وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه چهارشنبه در جلسە شورای توسعه استان کردستان با بیان اینکە نظام برنامەریزی ما باید هدف‌دار باشد، افزود: وضعیت حال حاضر کشور حاصل برنامە‌های متمرکز و عدم توجە بە شرایط منطقەای بودە است.
وی اضافه کرد: اگر توسعه متوازن منطقەای در نظر گرفتە نشود بجز شکاف طبقاتی و فقر چیزی حاصل نخواهد شد.
رحمانی فضلی، بیکاری را پاشنە آشیل و نقطه ضعف کشور ارزیابی کرد و گفت: مطمئنم با مدل‌های تکراری و نگاەهای کلی، گرهی از مشکلات کشور گشودە نخواهد شد.
وزیر کشور با بیان اینکە کردستان و استان‌های توسعه نیافته دیگر نیازمند جهش و توجە خاص و ویژە هستند، اضافە کرد: اگر با نظام فعلی برنامەریزی و اعتبارات قطرە چکانی پیش برویم تغییر محسوسی در توسعە کردستان روی نمی‌دهد.
رحمانی فضلی تشکیل جلسات شورای توسعه کردستان را با رویکرد جهش در توسعە استان تفسیر کرد و گفت: برنامەریزان و مدیران نباید مناطق محروم را همچون مناطقی عادی نگاە کنند.
وی با بیان اینکە در حال حاضر اقتصاد و تمامی کارها را در کشور دولت ادارە می‌ کند، گفت: در استان کردستان زیرساخت‌های مربوط بە دولت ضعیف است و وقتی زیرساخت مناسبی ایجاد نشدە باشد بخش خصوصی تمایل بە سرمایە گذاری نخواهد داشت.
رحمانی فضلی با بیان اینکە مدیران در مسیر توسعە نباید هیچ بن‌بستی را بپذیرند، ادامە داد: مدیران دستگاەهای اجرایی همە توان خود را برای رفع محرومیت‌ها و تلاش برای جذب منابع بیشتر بکار گیرند.
وی بە گزارش مثبت همە مدیران در بخش‌های گوناگون نیز اشارە کرد و افزود: تمامی نشانه‌ها دلالت بر این دارد کە کار دارد انجام می ‌شود.
رحمانی فضلی در ادامە سخنان خود از استاندار کردستان و دیگر مدیران خواست شرایط و امتیازات ویژەای برای بخش خصوصی لحاظ کنند.
وی با بیان اینکە جذب سرمایەگذار بخش خصوصی در کردستان دشوار است، گفت: بر همین مبنا باید تلاش شود هلدینگ‌های سرمایە‌گذاری بە کردستان بیایند.
وزیر کشور اظهار کرد: من آمادەام با مدیران عامل همە هلدینگ‌ها جلسەای برگزار کنم و مدیران باید با طرح‌های مشخص در جلسە حضور پیدا کنند.
رحمانی فضلی در پایان رای و مشارکت بالای مردم در انتخابات گذشتە را بسیار معنادار توصیف کرد و افزود: این مشارکت گستردە و تجلی ارادە ملت در قالب انتخابات دیَن دولت بە کردستان را چند برابر می‌کند.
در این جلسە کە بیش از سە ساعت و نیم بە طول انجامید مهمترین نیازهای استان در بخش‌های عمرانی، آب، کشاورزی، صنعتی و سرمایەگذاری با حضور معاونان وزارتخانەهای مرتبط، مدیران استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر روز چهارشنبه به منظور شرکت در ششمین جلسه شورای توسعه کردستان به این استان سفر کرده است.
3020/6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.