به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضان یوسفی روز چهارشنبه در نشست کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان در سنندج افزود: از این تعداد، هشت هزار نفر در دوره سوادآموزی، هفت هزار در دوره انتقال و 2 هزار نفر نیز در برنامه تحکیم شرکت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه در این راستا حدود 92 نفر به عنوان راهنمایان تعلیماتی سوادآموزی تعیین می شوند، اظهار کرد: تا 20 خرداد 96، کارشناسان حوزه سوادآموزی استان از 12 شهرستان بازدید و فعالیت های شهرستان ها و مناطق را مورد بررسی قرار دادند.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در ادامه به راه اندازی مراکز یادگیری محلی جدید در استان پرداخت و گفت: هم اکنون سه مرکز در استان فعالیت دارند.
رمضان یوسفی با بیان اینکه بنا براعلام آمادگی شهرستان ها، تعداد پنج مرکز نیز در ناحیه یک سنندج، مریوان، دیواندره و سروآباد راه اندازی می شود، افزود: در استان ظرفیت راه اندازی مراکزی بیشتری وجود دارد.
وی اظهار کرد: در این مراکز 200 ساعت آموزش بر اساس منابع آموزشی به سوادآموزان آموزش داده می شود و با بهره گیری از ظرفیت تمامی دستگاه ها، سوادآموزان علاوه بر آموزش سواد، به آموزش فعالیت های اجتماعی، مهارت های اساسی زندگی وحقوق شهروندی می پردازند.
معاون سوادآموزی آموزی و پرورش کردستان به همکاری آموزش دهندگان و معلمان با معاونت سوادآموزی در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع در سال 95، 2هزار و 142 نفر آموزش دهنده و 203 نفر از معلمان استان با این معاونت همکاری داشته اند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست انسداد مبادی ورودی بی سوادی را اولویت این معاونت عنوان کرد و گفت: این برنامه به صورت دقیق با حمایت مسئولان استان، فرمانداران و دست اندرکاران در حال پیگیری است.
صدیقه عبداللهی با بیان اینکه در استان کردستان حتی برای یک دانش آموز نیز معلم اختصاص داده شده است، افزود: تعامل با دستگاه های مرتبط به منظور شناسایی بچه های کار و کمک به آن ها در استان وجود دارد.
وی اظهار کرد: در سال جاری نیز با بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل دستگاه های برون سازمانی، زمینه جذب کلیه دانش آموزان فراهم می شود و در این خصوص فرهنگ سازی و توجیه اولیا در دستور کار قرار دارد.
275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.