به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه چهارمین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جمع مدیران ادارات استان در سنندج تدوین راهکارهای علمی در زمینه مبارزه با مواد مخدر را ضروری برشمرد و خواستار تشکیل یک کارگروه علمی با محوریت مبارزه با آسیب اجتماعی اعتیاد و ارائه راهکارهای علمی شد.
وی با اشاره به اینکه امروز افراد جامعه به روش های مختلفی معتاد می شوند قاچاقچیان مواد مخدر نیز در راستای دستیابی به مقاصد خود از ترفندهای مختلفی استفاده می کنند گفت: مبارزه با مواد مخدر و نیز روش های درمان ترک اعتیاد در جامعه نیازمند بهره گیری از راهکارهای متفاوت است.
وی جمع آوری معتادان متجاهر خیابانی در جامعه را ضروری دانست و افزود: در راستای مصون کردن و پاکسازی جامعه از مواد مخدر باید فعالیت های فرهنگ و هنری در جامعه ترویج شود.
زاهدی اظهار کرد: آموزش و پرورش موظف است تغییرات اساسی در آموزش دانش آموزان ایجاد کند و با بهره گیری از روش های علمی در راستای تربیت دانش آموزان خلاق و پرسشگر تلاش کند.
رونمایی از تمبر یادبود، برگزاری کمپین نه به اعتیاد، برگزاری همایش گفتمان سازی و صیانت از فعالان مبارزه با مواد مخدر، اطلاع رسانی از طریق رسانه های دیداری شنیداری، مصاحبه زنده تلویزیونی، اعزام سفیران اجتماعی (هنرمندان ورزشکاران برتر) به محلات درگیر آسیب های اجتماعی، برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی، اجرای تئاتر های خیابانی، برپایی نمایشگاه ثابت و سیار عکس و کاریکاتور، برگزاری جشنواره و کارگاه های آموزشی، توزیع بروشور و تراکت با عنوان مواد مخدر و فضاسازی شهری و سخنرانی در مساجد از برنامه های پش بینی شده هفته مبارزه با مواد مخدر در استان کردستان است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.