سید احسن علوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حمله موشکی ایران به تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه را مقابله به مثل عنوان کرد و افزود: قصد ایران از حمله موشکی حمله یا تجاوز به کشوری نیست بلکه ایران فقط از تمامیت ارضی و امنیت پایدار خود دفاع می کند.
وی اظهار کرد: وقتی دشمنان نظام جمهوری اسلامی به مرزهای کشور تجاوز کرده و داعش را علیه کشور تحریک می کنند باید انتظار چنین پاسخ کوبنده ای از سوی ملت ایران را نیز داشته باشند.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این حمله موشکی هشداری به گروه تروریستی داعش و حامیان آنان بود و به جهانیان نشان داد که ایران اسلامی در هرکجای دنیا برای مقابله با استکبار و تروریسم آماده است.
وی اظهار کرد: نیروهای مسلح ما با این حمله موشکی نشان دادند که دشمنان نظام و انقلاب با هیچ ترفندی نمی توانند امنیت پایدار ایران اسلامی را خدشه دار کنند.
علوی در ادامه به بازتاب های ملی و بین المللی این حمله موشکی اشاره کرد و گفت: بدون شک این حمله موفقیت آمیز بار دیگر اقتدار و عزت کشور و عزم و اراده جدی ملت ایران در راستای دفاع همه جانبه از این آب و خاک را به دنیا نشان داد.
شامگاه یکشنبه 28 خرداد جاری، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه، با هدف مجازات عاملین جنایت تروریستی اخیر تهران خبر داده بود و اعلام کرده بود: با استعانت از ذات اقدس الهی و به نیابت از ملّت قهرمان و دشمن ستیز ایران و خانواده معظم شهدا و آسیب دیدگان عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت امام (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار داده است.
به گزارش ایرنا روز چهارشنبه 17 خرداد 96 در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج مهاجم انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 تن ، شهید و 56 تن نیز مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس هم در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.