به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سقز روز یکشنبه در آئین آغاز به کار این طرح در مدرسه استثنایی بوستان، افزود: امسال پایگاههای اختلالات یادگیری و مدرسه استثنایی بوستان در سقز و یک پایگاه هم برای دانش آموزان روستایی منطقه زیویه آماده ارائه خدمات به نو آموزان است.
محمد برومند این طرح را شامل؛ انجام معاینات دهان و دندان، قد و وزن، معاینات بالینی، ارزیابی بینایی و تست دید رنگ، ارزیابی شنوایی و انجام تست گفتاری فونتیک، آمادگی تحصیلی، ارزیابی اُتیسم، تشخیص نهایی جایگاه آموزشی نو آموز و ثبت سامانه ای برشمرد.
او ادامه داد: اگر نوآموز مورد سنجش قرار گرفته، مشکلی نداشته باشد برای ثبت نام به مدارس معرفی و اگر نوآموزی مشکل داشته باشد به صورت ویژه در خصوص درمان وی اقدام خواهد شد.
برومند با بیان اینکه، آموزش و پرورش مسئول اجرای این برنامه است و در سند تحول بنیادین، پوشش تحصیلی و ارتقای کیفیت تحصیلی را دنبال می کند، عنوان کرد: نتایج اجرای این طرح برای نوآموزان بسیار مهم است که خانواده هایی که دارای نوآموز برای بدو ورود به دبستان دارند، ضروری است برای اطلاع از وضعیت جسمانی فرزندشان در این طرح شرکت کنند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/ 3020
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.