کریم شریفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 10 پروژه آبیاری تحت فشار با اعتبار 872 میلیون ریال به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در روستاهای بانه به بهره برداری رسید.
وی سهم دولت را در اعتبار این پروژه ها را 712 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: پروژه های آبیاری تحت فشار در روستاهای بیاندره، اوغل، سورین، میرآباد علیا و کانی برد اجرا شده است.
وی اظهار کرد: پروژه های آبیاری تحت فشار در 16 هکتار از اراضی کشاورزی بانه در دست اجرا است که با اتمام این پروژه ها حدود 370 هکتار از اراضی کشاورزی بانه به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شوند.
شریفی یکی از مشکلات بخش کشاورزی را کمبود منابع آبی دانست و افزود: با توجه به اینکه بخش کشاورزی با کمبود منابع آبی مواجه است و آبیاری به روش سنتی سبب از دست رفتن منابع آبی می شود بنابراین روش آبیاری تحت فشار به صورت قطره ای و بارانی بهترین راه برای جلوگیری از هدر رفتن آب است.
وی گفت: در راستای استفاده بهینه از منابع آبی در بخش کشاورزی امسال بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه آبیاری تخت فشار اختصاص یافته که کشاورزان با داشتن مجوز چاه می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.
مدیر جهاد کشاورزی بانه افزود: کشاورزانی که مجوز چاه داشته باشند با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در هر هکتار 75 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض دریافت می کنند.
وی اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز پروژه های آبیاری تحت فشار از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود که امیدوارم کشاورزان بتوانند از ظرفیت های موجود استفاده بهینه کنند.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.