مجید قاسمی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته جهاد کشاورزی و سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام (ره) اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی تجلی اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در جامعه است.
وی به مهمترین اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد در سال جاری اشاره کرد و افزود: طرح توسعه باغات دیم در سطح شهرستان به میزان 250 هکتار که باعث ایجاد اشتغال برای 50 نفر شده است از جمله این طرح ها است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد اضافه کرد: همچنین طرح توسعه باغات توت فرنگی در این شهرستان در سطح 30 هکتار از باغات از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی است که باعث ایجاد اشتغال برای 30 نفر شده است.
وی افزود: اجرای طرح های آبیاری تحت فشار (قطره ای) برای کشاورزان منطقه که باعث صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان تولیده شده و اقدام در جهت تعیین تکلیف اراضی کشاورزی فاقد سندهای رسمی در جریان رفع تداخلات و کاداستر از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد است.
وی گفت: طرح توسعه زنبور عسل در سطح روستاهای شهرستان سروآباد با اشتغالزایی 32 نفر و طرح توسعه گیاهان دارویی در سطح پنج هکتار با اشتغالزایی پنج نفر از دیگر طرح های مهم جهاد کشاورزی این شهرستان است.
قاسمی نژاد ادامه داد: طرح اصلاح و نوسازی باغات در سطح 10 هکتار از باغات سطح شهرستان با اشتغالزایی 10 نفر و طرح توسعه پرورش گاو 2 منظوره سمینتال در سطح روستاهای تابعه با توجه به پایین بودن هزینه نگهداری و بالا بودن راندمان تولید آن از مهمترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی سروآباد در طول سال جاری است.
وی اضافه کرد: مبارزه با آفات مهم و کلیدی منطقه در سطح پنج هزار هکتار اراضی باغی، زراعی، مرتعی و جنگلی با مصرف بیش از 2 هزار لیتر سم و بیش از 100 روز نفر کارگر و حفاظت از اراضی کشاورزی با ایجاد ساز و کارهای قانونی و نظام مند در جهت تغییر کاربری اراضی از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد در راستای تولید و اشتغال است.
وی در پایان اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان یک دستگاه تخصصی با در اختیار داشتن کارشناسان ماهر و کارآموزده در یک پروسه مبتنی بر اصول ترویج و آموزش کشاورزی، یافته های علمی در مراکز تحقیقاتی کشور که حاصل سال های تلاش متخصصین تراز اول است را به سطح باغات و مزارع انتقال داده و با اجرای این مهم ترویج کشاورزی نوین و علمی تحقق پیدا می کند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.