به گزارش ایرنا سرهنگ ابراهیم حسینی روز چهارشنبه در سومین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی 5400 شهید استان کردستان در جمع بانوان نمایندگان ادارات در سنندج با اشاره به برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان در سال 97 گفت: تاکنون 120 برنامه غنی ماندگار در این کنگره مصوب شده است.
وی معرفی زندگینامه شهدای کردستان های را در اقصی نقاط کردستان ضروری عنوان کرد و افزود: ماندگار شدن کنگره 5400 شهید استان کردستان نیازمند تولیدات فرهنگی اثرگذار و ماندگار است.
وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان کردستان را بانوان تشکیل داده اند گفت: 50 درصد بانوان استان در این کنگره باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه این کنگره از حساسیت خاصی برخوردار است گفت: بانوان ادارات نباید به عنوان تکلیف و وظیفه ادارای به این کنگره نگاه کنند بلکه داوطلبانه و با اعتقاد به ارزش های رفیع شهدا در این زمینه مشارکت کنند.
وی با تاکید بر حضور و نقش فعال زنان در کنگره 5400 شهید، ساماندهی و بکارگیری قشر عظیم بانوان را یکی از اهداف مهم این کنگره بیان کرد.
رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان برنامه ریزی جامع و بلند مدت برای کنگره شهدای 5400 شهید استان کردستان را ضروری برشمرد و خواستار بهره گیری از توانمندی و ظرفیت خواهران در حوزه های علمیه شهرستان ها و ارتباط و تعامل با مادران، دختران و خواهران شهید شد.
سرهنگ حسینی بر برنامه ریزی شهرستانی و استانی طبق زمانبندی مشخص تاکید کرد و گفت: یک سلسله یادواره باید تعریف شود و در جلسه نهایی بانوان استان در زمینه کیفیت برگزاری کنگره 5400 شهید برنامه ریزی های لازم بعمل آید.
وی نهادینه کردن فرهنگ دیدار با خانواده شهدا را در ادارات استان و نظارت دقیق بر اجرای برنامه ها در سطح ادارات و شهرستان ها ضروری برشمرد.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری فرموده در زمینه برگزاری کنگره شهدا گفت: کنگره 5400 شهید استان کردستان نباید سطحی و سبک گرفته شود بلکه این کنگره باید کاملا خوب و در خور شان شهدا برگزار شود.
وی افزود: با هدف ماندگار ماندن کنگره و ثبت تاریخی این اثر باید بهترین ها شعرها و رمان ها ارائه شود.
وی با اشاره به جایگاه و منزلت والای شهدا در پیشگاه الهی، معرفی الگوهای اسلامی و تعالیم قرآنی در کنگره 5400 شهید را ضروری دانست.
سرهنگ حسینی معرفی شهدای شاخص استان کردستان را ضروری دانست و گفت: با بهره گیری از روحیه شهادت می توان در برابر ناتوی دشمنان ایستادگی کرد و تحریم های فلج کننده و توطئه های سیاسی آنها را خنثی کرد.
وی با اشاره به اینکه از صدر اسلام تاکنون فرهنگ ایثار و شهادت اسلام را حفظ کرده است گفت: ترویج فرهنگ شهادت برنده ترین سلاح در برابر توطئه های دشمنان اسلام است.
وی نمادهای اسلامی مانند برگزاری ایام الله ها، برگزاری کنگره ها و یادوآره های ایثار و شهادت را عامل خنثی سازی دشمنان نظام اسلامی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه قدرت هسته ای نمی تواند عامل استحکام و پایداری یک امت باشد بلکه بهره گیری از ابزار فرهنگ شهادت ضامن حفظ و پایداری ملت ها است گفت: نمادهای اسلامی مانند برگزاری ایام الله ها و کنگره های ایثار و شهادت توطئه دشمنان را خنثی می کند.
سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه ایثارگری و مجاهدت های شهدا در دوران جنگ از ارزش ویژه ای برخوردار است گفت: شهدای کردستان در برابر گروهک های ضد انقلاب حماسه های زیادی خلق کردند.
وی امنیت و آسایش کنونی جامعه را مرهون ایثارگری های شهدا دانست و افزود: امنیت حاکم بر ایران قابل مقایسه با کشورهای همسایه نیست.
28 کمیته برای کنگره پیش بینی شده و هشت کارگروه از جمله کارگروه علمی، کارگروه پشتیبانی، کارگروه اطلاع رسانی، کارگروه تربیت بدنی، کارگروه فرهنگی و هنری، کارگروه مهندسی، کارگروه جمع آوری آثار برای کنگره پیش بینی شده است.
نصب نماد زن و مقاومت، برگزاری مسابقات ورزشی، همایش اسوه های صبر و با محوریت زن و دفاع مقدس، اجرای طرح تربیتی بهشت خانواده با محوریت مادران شهدا، تولید کلیپ و نماهنگ با موضوع همسران شهید، برگزاری مراسم تجلیل از خانواده شهد، ،تولید سرود و موسیقی با موضوع شهید و شهادت، برپایی نمای فرهنگی با موضوع صبر و استقامت خانواده شهدا و معرفی فرهنگ اصیل کردی لباس و موسیقی کردی به جامعه آئین تجلیل از خانواده شهدا از بخش های پیش بینی شده این کنگره است.
وی بر پی گیری ساخت و نصب نماد مادران شهید و نماد شهید زن و مقاومت و تجلیل از مادران خانواده های سه شهید تاکید کرد.
کنگره 5400 شهید استان کردستان سال 97 در سنندج برگزار می شود.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.