رئیس ستاد برگزاری کنگره 5400 شهید گفت: از صدر اسلام تاکنون فرهنگ ایثار و شهادت همواره اسلام را حفظ کرده به طوریکه روحیه شهادت برنده ترین سلاح در برابر توطئه های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ ابراهیم حسینی امروز در نشست هم اندیشی کمیته بانوان کنگره 5400 شهید که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه بهره مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان خشنودی خداوند را در پی دارد افزود: این ماه فرصتی برای بندگی و استغفار در پیشگاه خداوند است و مسلمانان اعم از شیعه و سنی نهایت بهره را کسب می کنند.

وی برگزاری این کنگره را صرفا به تشکیل مجلس برای شهدا ندانست و گفت: انسان های نخبه و علمای بزرگ دین برای برگزاری این کنگره اجماع نظر دارند و در جهت نیل به یک هدف تلاش می کنند.

سرهنگ حسینی مسئولان کمیته های مختلف را خطاب قرار داد و اظهار داشت: جایگاه شهیدان بسیار والاست لذا می طلبد نگاه ژرف آمیز و خالصانه به مضامین کنگره داشت و صرفا نگاهی تکلیفی به موضوع نداشته باشند.

رئیس ستاد برگزاری کنگره 5400 شهید عنوان کرد: از صدر اسلام تاکنون فرهنگ ایثار و شهادت همواره اسلام را حفظ کرده به طوریکه روحیه شهادت برنده ترین سلاح در برابر توطئه های دشمنان است.

سرهنگ حسینی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ارائه الگوی عملی و رفتاری از یاد شهدا، سیراب کردن عطر جامعه با عطر شهدا، جمع اوری تجلیل و ساماندهی آثار باقی مانده برای بازشناسی رشادت های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتی در جامعه را از اهداف این کنگره برشمرد و خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر بزرگ نباید از هیچ تلاشی فروگذار کرد.

حسینی، با تاکید بر معرفی رشادت‌های رزمندگان کرد در دوران دفاع مقدس در این کنگره اذعان کرد: همه شهرهای استان کردستان سرشار از وجود قهرمانان و شخصیت‌های وارسته‌ایی بوده که کمتر معرفی شده اند و لازم است با زمان بندی کارها و بسیج کردن همه از شهرستان ها شروع کنیم و به سمت اهداف متعالی گام برداریم.

در ادامه نیز مدیر کل امور بانوان استانداری کردستان با بیان اینکه امنیت کشور مرهون خون شهداست افزود: شاید تنها انتظاری که خانواده شهدا از مردم دارند این است که رشادت های فرزندانشان را به فراموشی نسپارند بنابراین رسالت ما حفظ جایگاه والای شهیدان در اذهان عمومی است.

لیلا آژیر خدمت به شهدا و خانواده شهدا را وظیفه شهروندی مردم دانست و گفت: همه مدیون خون شهیدانی هستیم که با از خود گذشتگی عرصه را برای تلاش و خدمت مردم مهیا کردند.

وی اقدامات انجام گرفته در کمیته ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در هر شهرستان مشاور امور بانوان فرمانداری تعیین و هر فصل جلسه ای در راستای پیشبرد برنامه ها با این مشاوران تشکیل می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.