به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاحی روز چهارشنبه در سومین جلسه کار گروه گندم، آرد و نان بانه که در دفتر فرمانداری برگزار شد افزود: با توجه به اینکه نان قوت غالب همه سفره های مردم است باید نانوایی ها فرآیند پخت نان را اصلاح و نان بهداشتی و سالم به شهروندان تحول دهند.
وی هر گونه سهل انگاری در برخورد با متخلفین خیانت به جامعه خواند و خاطر نشان کرد: اداره استاندارد موظف است که استاندارد دستگاه های پخت نان را بررسی و دستگاه های غیر استاندارد را از چرخه تولید نانوایی ها خارج کند.
وی گفت: شبکه بهداشت بانه باید واحدهایی که نان با کیفیت پایین به لحاظ بهداشتی تولید می کنند و شاخص های بهداشتی مورد نظر بویژه میزان استاندارد نمک را رعایت نمی کنند شناسایی و با آنها برابر قانون برخورد کند.
فرماندار بانه تاکید کرد: واحدهای که از جوش شیرین استفاده کرده اند به تعزیرات معرفی شوند و نسبت به کاهش سهمیه آرد آنها اقدام شود.
وی ادامه داد: 14 واحد نانوایی که میزان نمک آنها بیش از حد استاندارد است سهمیه آرد آنها کاهش می یابد.
وی ضعف مدیریت اتحادیه را از عوامل تخلف نانوایی ها دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اتحادیه نانوایی ها با متخلفین قاطعانه برخورد نمی کنند مشکلات موجود در نانوایی ها ناشی از ضعف مدیریت این اتحادیه است.
وی تاکید کرد: باید همه نانوایی ها پروانه کسب داشته باشند و نانوایی های بدون پروانه کسب هر چه زودتر برای دریافت مجوز اقدام کنند.
در ادامه این جلسه رئیس مرکز بهداشت بانه گفت: 85 مورد بازید از نانوایی های بانه انجام شده و 14 مورد نمونه نان بررسی شده که همه نمونه ها به لحاظ میزان نمک مشکل داشتند.
علی شالباف افزود: در سال گذشته مشکل جوش شیرین در نانوایی ها رفع شده و از نمونه های بررسی شده در 6 مورد جوش شیرین استفاده شده بود که این مهم به اداره صنعت، معدن و تجارت اعلام شد.
وی با بیان اینکه یک مورد به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شده است، افزود: ضروری است اداره صنعت، معدن و تجارت نسبت به قطع سهمیه آرد آنها اقدام کند.
وی اظهار کرد: نمونه های بررسی شده مجددا بررسی می شوند و در صورتی که نمونه ها استاندارد لازم بهداشتی را نداشته باشند با قاطعیت برخورد می شود و در صورت لزوم واحدهای متخلف را پلمپ می کنیم.
شالباف به اقدامات انجام شده در راستای افزایش کیفیت بهداشتی نان تولیدی اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر به صورت مداوم کارگاه های آموزشی و جلسات کارشناسی و بهداشتی برای دارندگان واحدهای تولید نان برگزار شده اما برخی از واحدهای تولید نان سلیقه ای عمل می کنند.
در ادامه این جلسه رئیس صنعت، معدن و تجارت بانه گفت: 43 بازرسی از نانوایی های سطح شهر انجام شده که هفت مورد مشکل کم فروشی داشته است.
وی اظهار کرد: برای این نانوایی ها پرونده تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.
احمد رحمانی افزود: سهمیه آرد همه خبازی ها همچنان ثابت مانده و در ماه مبارک رمضان سهمیه آرد خبازی ها را کاهش ندادیم.
وی اظهار کرد: 4 واحد از خبازی های شهر بانه از دستگاه های پخت نان غیر استاندارد استفاده می کردند که به اتحادیه معرفی شدند و اتحادیه در راستای پلمپ این واحدها باید اقدام کند.
رحمانی گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی در موقع خرید گندم در مراکز خرید گندم حضور داشته باشند تا از ورود محموله های گندم بدون کیفیت و سن زده جلوگیری کنند و گندم با کیفیت بالا خریداری شود.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.