در راستای احیای فعالیت های کارگروه فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این جلسه اولین جلسه این کارگروه بعد از سه سال وقفه است.
به گزارش ایرنا، زبیر حسین پناهی در اولین جلسه کارگروه فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان کامیاران افزود: هدف از برگزاری این جلسه مطالعه کارشناسی، تدوین برنامه های کاربردی اثرگذار در خصوص تشویف وترغیب مردم به مصرف کالای داخلی، خودداری از مصرف کالای قاچاق، فرهنگ سازی و بکارگیری ظرفیت دستگاههای فرهنگی شهرستان برای مبارزه فرهنگی با کالای قاچاق است.
وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی، ائمه جمعه وجماعت، جامعه هدف دستگاههای فرهنگی، برگزاری کلاس های آموزشی، تبلیغات محیطی، استفاده از زبان هنر و تهیه مقالات علمی از مهمترین راهکارهای عملی در این خصوص است.
حسین پناهی با اشاره به اینکه حمایت از طرح های فرهنگی در مقابله با قاچاق کالا باید در اولویت هر اقدام دیگری باشد اضافه کرد: برای تحقق طرح های فرهنگی مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان این طرح باید مورد حمایت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گیرد.
مسئول کارگروه فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کامیاران گفت: با توجه به غنای فرهنگی استان کردستان این استان باید از استان های موفق در زمینه برنامه های فرهنگی پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در کشور باشد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور مبنی برانجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی هوشمندانه و موثر در راستای مبارزه با قاچاق اظهار کرد: در این راستا باید با گسترش فعالیت های فرهنگی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولیدات داخلی توسط دستگاه های مختلف با نگاه مردم مدارانه اقدام شود.
در ادامه تعدادی از اعضای کارگروه به بیان نظرات و پیشنهاداتی درخصوص مبارزه با قاچاق کالا پرداختند.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
**خبرنگار: ژاله گرگانی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.