بیژن زندیه شامگاه دوشنبه با اشاره به دیدار خود با اعضای منتخب شورای شهر بیجار به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف از این دیدار گسترش هماهنگی و همفکری بیشتر با شورای جدید بود.
وی افزود: هماهنگی و تعامل یک اصل مهم و تعیین کننده در صحت و سلامت تصمیمات است و در این میان همراهی شورای شهر با فرمانداری از ضروریات مهم تلقی می شود.
**آشنایی با وظایف شورا واجب کاری است
به نظر زندیه همدلی اعضای شورا با همدیگر، استفاده از نظرات مشاوره ای و آشنایی با وظایف شورا در چارچوب قانون موجب خواهد شد امور در مسیر صحیح و قانونی خود پیش برود و مانع رخ دادن اختلاف و اتلاف وقت شورا و فرماندار خواهد شد.
وی یکی از ضعف های بزرگ شواری اسلامی دوره چهارم شهر بیجار را آگاهی کم و ضعیف آنان نسبت به شرح وظایف خود دانست و تاکید کرد: این موضوع مهم باید بطور جدی در دستور کار اعضای منتخب جدید قرار گیرد.
فرماندار گفت: هدف اصلی تشکیل شورا با توجه به فرامین قرآن کریم استفاده از جایگاه مهم مشورت و همفکری است.
زندیه خاطرنشان کرد: مشورت موجب خواهد شد ضریب خطا و اشتباه به حداقل ممکن برسد و در مقابل سلامت و صحت تصمیمات و اجرای برنامه ها ارتقاء یابد.
*شورا باید با فرماندار تعامل کند
وی با بیان برخی از مشکلات و اختلافات عینی شورای اسلامی دوره چهارم شهر بیجار افزود: رد یا تصویب مصوبات شورای شهر باید از قبل با تعامل میان شورای شهر و فرمانداری بررسی و سپس به مرحله تصویب و اجرا برسد که متاسفانه در دوره قبل به این اصل تعامل و همفکری با فرمانداری توجه نشد و خسارات زیادی برای شهر پیش آورد.
زندیه اظهار کرد: تأکید بر تعامل به معنای دخالت در امور شورای شهر نیست، بلکه این تعامل تنها برای رفع بهتر مشکلات، کاهش اختلافات و انتخاب بهترین گزینه ها می باشد.
او افزود: اعضای شورای شهر باید ابتدای امر تعامل سازنده ایی با یکدیگر داشته باشد و سپس بر حمایت از مصوبات شورای شهر، یک صدا و همراه، مردم را برای اجرای بهتر مصوبات همکار و همفکر خود نمایند.
*مصوبات غیر قانونی رد خواهد شد
فرماندار بیجار با اشاره به اینکه چهار چوب قوانین باید رعایت شود، اظهار کرد: اگر این مهم فراموش شود، بدون شک مصوبات توسط فرمانداری رد خواهد شد و این موضوع نباید به معنای مخالف فرمانداری با شورای شهر تصور شود.
در پایان این نشست، برخی از اعضای منتخب شورای شهر بیجار به بیان مشکلات شهر و نظرات خود پرداختند و بر اصل تعامل و همفکری با مدیریت شهرستان، مدیریت شهرداری و کسب مشاوره و همفکری با مردم تاکید کردند.
تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی دوره پنجم شهر بیجار هفت نفر هستند که از میان آنان یک نفر از بانوان است.
مازیار توکلی روشن دل منتخب این دوره از انتخابات شورای شهر بیجار با کسب بیشتر آرای مردم، از پدیده های مهم این دوره از انتخابات بیجار است
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.