معاون مدیرکل جهاد کشاورزی استان کردستان و مدیر اداره جهاد کشاورزی سقز از گسترش مزارع توت فرنگی و بهره برداری از 98 طرح کشاورزی با اعتبار 2 میلیارد و 652 میلیون ریال در هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد نافع علایی نیا با بیان این که 98 طرح کشاورزی با اعتبار 2 میلیارد و 652 میلیون ریال در هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان به بهره برداری می رسد افزود: این طرح ها، شامل 81 مورد ایجاد باغ در 60هکتار و 17مورد آبیاری مدرن درسطح 45 هکتار است.

وی اظهار داشت: با افتتاح این طرح ها، علاوه بر استفاده بهینه از آب مصرفی و تبدیل شدن بخشی از سطح زیر کشت به زراعت آبی ، موجبات اشتغال و یا تثبیت شغل تعداد 79 نفر نیز فراهم می شود.

وی در باره تولید توت فرنگی در سقز هم اظهار کرد: اعتبارات لازم برای ایجاد مزارع توت فرنگی و ترویج کشت آن  برای افزایش این محصول در دستور کار جهاد قرار گرفته است.

علایی نیا با بیان اینکه در 9 و نیم هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان سقز، توت فرنگی کشت شده است، عنوان کرد: هزینه ایجاد هر هکتار توت فرنگی 60 میلیون ریال است که  این سطح کشت، می تواند زمینه اشتغال دایم برای 2 نفر را فراهم کند و بیش از 400 میلیون ریال در آمد عاید کشاورز می شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.